M

Mount Never Rest

Nu är jag här i western avdelningen med min sadelnoja!

Har någon hört talas om detta förut, eller kanske t.o.m. äger en??

När jag tog hem min häst från inridningen så köpte jag även sadeln :devil:

Efter att ha talat med Berga Magasin fick jag fram att den var en Double C Classic Reiner med Nevada Fancy bom.

Har jag någon typ av blandras?? Jag blev ju helt förvirrad :confused:

Om någon får hjälp av det så står det följande på läderbiten:
1103 03 16
och på undersidan står det
PECOS

Jag tycker att det verkar mystiskt, fast det kanske är vanligt att man mixar olika sadelmodeller med andra bommar :confused:

Någon som vet :idea:

Sv: Double C

Skulle tro att det är ett företag som tillverkar enbart bommen och ett annat förtag som tillverkar resten av sadeln. Men annars vet jag inte. Känner inte till märkena på olika westernsadlar så noga men detta är min teori. :bump:

ja, kanske men jag tyckte att det lät konstigt :p
Inte för att det spelar någon roll, sadeln fungerar ju vad den än kallas ;)

Classic Reiner och Nevada Fancy är båda Double C modeller. En "normal" classic Reiner är rak i bommen medan en Nevada Fancy är mer skålad i bommen. Det var väl någon som ville ha utseende at Classic Reinern men bommen som Nevada Fancy så de gjorde en mix av dessa båda sadlar?

Sweet skrev:
Classic Reiner och Nevada Fancy är båda Double C modeller. En "normal" classic Reiner är rak i bommen medan en Nevada Fancy är mer skålad i bommen. Det var väl någon som ville ha utseende at Classic Reinern men bommen som Nevada Fancy så de gjorde en mix av dessa båda sadlar?
Det låter hemskt troligt då du skriver det :)
Ska jag vara ärlig har jag aldrig tänkte på att man kan beställa en sadel på det sättet, jag har mer tänkt att dom bara finns att köpa som dom är.
Man lär sig något varje dag :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka