Det ser ut som att de har roligt, och det är ju det man ska ha tillsammans med sin hund. Jätteduktiga.
Jag säger samma som Jenka, pyttesmå bitar funkar precis lika bra. Jag brukar koka korven så blir det inte lika mycket salt. Av köttfärs kokar jag små frikadeller helt utan salt/kryddor och delar sen i pyttesmå bitar. Förvaras i frysen i plastpåse som man snor ihop efterhand så att det bara blir lite emellan = lagom för en träning.
Ett tips när de tränar ligg är att ge godiset alldeles nere vid golvet så blir hunden liggande tills den har fått godiset. Jag tror att de tränar ligg några gånger, men sen kommer godiset så högt att hunden sätter sig upp för att ta det. High five, rulla runt och stå på bakbenen är de ju jätteduktiga på, ja även sitt såklart. Och vilken kontakt trots att katterna går runt.
Jag vet inte om ni har tänkt åka på utställning. I så fall kan det vara idé att lära hunden att stå stilla på alla 4 tassar också. Det kan man även ha nytta av i agility. När de håller på att lära sig balansen, vippen och A-et kan det vara bra att kunna få stopp på hunden precis innan den ska gå av hindret. Det är så lätt att de lär sig hoppa av för tidigt annars.