Dottern har pälsdjursallergi!

Sv: Dottern har pälsdjursallergi!

Gud så tråkigt!
Jag var päls-allergiker när jag var liten men vi 8-9års ålder försvann det...

Så i mitt fall växte allergin bort! Ville bara ge dig en liten solskenshistoria, trots att det såklart inte förbättrar situationen med katten - men det kanske i alla fall kan bli bättre i framtiden.

Då får hon en till solskenshistoria.

Min allergi har också växt bort, vi tog aldrig bort våran hund vi hade vid tillfället då min allergi blev bekräftad.

Forts vara i stallet också, men fick lite besvär och fick alltid borsta och gör i ordning hästen utomhus.

Idag är jag helt symptomfri ( bara vissa katter som jag reagerar emot )

Hade även barnastma.

Då får hon en till solskenshistoria.

Min allergi har också växt bort, vi tog aldrig bort våran hund vi hade vid tillfället då min allergi blev bekräftad.

Forts vara i stallet också, men fick lite besvär och fick alltid borsta och gör i ordning hästen utomhus.

Idag är jag helt symptomfri ( bara vissa katter som jag reagerar emot )

Hade även barnastma.

Jag har lite samma erfarenhet även om min allergi inte helt växt bort men absolut försvagats! Jag är uppväxt med tre hundar och en katt. Allergi (och astma) konstaterades när jag var ca 4. Jag har egentligen bara varit allergisk mott katt även om hund nog också visade utslag på pricktestet. Vår katt tålde jag dock ok (andra katter gav mig astma, men vår egna mest gjorde mig snuvig om jag minns rätt) och eftersom hon också var gammal när min allergi bekräftades så fick hon vara kvar (hon blev 16 och levde nog ett par år till efter allergin blev bekräftad).

TS: Jag tycker nog att du kan låta katten stanna utifrån vad du berättat här.

Jätte, jättetråkigt!!!! Dock håller jag inte med dem som tycker att ni ska ta bort katten "no matter what". Om dottern knappt ens regagerat på den hittills, så tycker jag inte det verkar nödvändigt. Prova och se hur det hela utvecklas, och var noga med att vädra och våttorka dagligen. Du kan även försöka få dottern att inte pyssla för mycket med katten, tvätta händerna när hon har klappat den samt se till att katten aldrig får tillgång till dotterns sovrum etc.

Blir symptomen värre är det ju en anna femma förstås, men då vet du ju vad du måste göra utan att någon talar om det för dig :(.

Lycka till och ta framförallt inget förhastat beslut!

*kl*

min rumskompis är allergisk mot både hund, katt, häst och hö. Dock rider hon och vi har två katter och en hund hemma ;)

Jag tycker absolut inte att ni borde göra er av med katten, dottern verkar ju inte vara särskilt allergisk mot just er katt. Städa huset och duscha katten oftare.

Liknande trådar

Övr. Hund Måste få skriva av mig, jag skriver från ett nytt konto då detta är så känsligt och skit jobbigt. Skriver i stress och ångst så ha gärna...
2
Svar
39
· Visningar
10 397
Senast: Extrakonto
·
Kropp & Själ Hur vet man om man har pälsdjursallergi? Är 29 och har inte haft det innan. Hade egen häst fram tills för 4 år sen och aldrig några...
Svar
13
· Visningar
1 833
Senast: Eli
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 877
Senast: Stereo
·
Katthälsa Jag har fyra katter. Min fd avelshane "B" på fyra år. Den äldsta kastrathonan "M" blir tio i år (mamma till B). Den yngsta kastrerade...
Svar
6
· Visningar
982

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar