Dottern är ledsen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dottern är ledsen...

Men hur kan man glömma sitt barn :eek: Oki en gång men 2 gånger på 1 vecka???
 
Sv: Dottern är ledsen...

zask skrev:
Men hur kan man glömma sitt barn :eek: Oki en gång men 2 gånger på 1 vecka???

Stackars lilla tjej :( Jag tycker det är hemskt.

Kristel du har gjort det du kan, ta hand om dottern och låt hennes fjant till far ha sitt lilla roliga, han kommer att ångra sig tids nog.
 
Sv: Dottern är ledsen...

Men usch... :( :mad: Jag vet hur din lilla tjej känner sig. Inte för att det är till någon tröst. Kan du prata med pappan och få honom att förstå hur sårad man blir när pappa glömmer bort en tror du? Få honom att be henne om förlåtelse? Det kommer att kännas bra för henne att åtminstone få en ursäkt.
Annars har du nog gjort allt du kan. Påminn gärna dottern om att hennes pappa trots allt älskar henne. "Tvinga" henne inte att åka till honom om hon inte vill. De andra som skrivit har rätt; visst förlorar pappan på det. Tyvärr förlorar dottern också. Men som sagt, vill han inte lyssna/förstå fastän du har försökt förklara är det nog tyvärr inte så mycket mer du kan göra. :bow: för att du kämpat så!
 
Sv: Dottern är ledsen...

A_K_N skrev:
Det är vi vuxna som MÅSTE visa hänsyn till barnen när vi går in i ett nytt förhållande.


Att göra som Kristels EX gör att barnet blir förvirrat och förtvivlat. Hon blir ju utestängd ut en gemenskap som funnits där tidigare. Även vi vuxna skulle reagera på samma sätt om vi blev utsatta för nått liknande.

JAG tycker att pappan och nya flickvännen agerar väldigt EGOISTISKT!!!

:bow: :bow: :bow:
Tack för att du skrivit mitt inlägg!
 
Sv: Dottern är ledsen...

Hälsa pappan från mig att om man glömmer/väljer bort sitt barn tillräckligt många gånger så är det i princip omöjligt att reparera. Ditt barn är ju ändå 10 år så jag tror inte att det är något hon "glömmer med tiden". Jag var yngre, bara fyra år när min pappa ofta "glömde" bort att träffa oss på "sina" helger.
Jag minns fortfarande känslan men det är historia och det är väl förlåtet. Men glömt... näää :(
 
Sv: Dottern är ledsen...

usch, det låter verkligen hemskt!! tyvärr så har jag inga bra råd att ge!

till er som klagar på trådskaparens sätt att hantera situationen: det är verkligen INTE något lyxproblem alls! och att tro att bara för att trådskaparen försöker stötta sin dotter, att hon därför kommer springa efter dotterns framtida pojkvänner och påpeka alla fel de gör mot dottern, mer fel kan man inte ha!! man måste väl få kunna stötta sin dotter utan att vara en hispig kärring till morsa??:confused: sen minns jag inte vad mer för klagomål ni skrev..
 
Sv: Dottern är ledsen...

Med min term lyxproblem menar jag att mina barn som lever ihop med båda sina föräldrar nästan aldrig är på bio eller restaurang på helgerna är för att vi har så mycket vi måste göra på helgerna.

Då menade jag att Kristels dotter kanske hade ovanligt stora förväntningar på vad man gör med sina föräldrar på helgerna, jag tror nämligen inte att min familj är särskilt unik. Nu har det ju kommit fram en del andra parametrar som gör det mer komplicerat för dottern än bristen på biobesök.
 
Sv: Dottern är ledsen...

Mitt råd måste bli att lägga ner engagemanget att försöka få honom att ändra sig! Det är hans val och förhoppningsvis kommer verkligheten ikapp honom en dag och har han då tur så har han en dotter som vill ta upp tråden igen. Då har han TUR!
Låt det vara upp till honom att hålla kontakt och skydda honom inte gentemot dottern samtidigt som du givetvis inte gör henne en tjänst genom smutskastning. Försök förhålla dig saklig, förstående och tröstande för henne när hon behöver det.
PAPPAN är den vuxne och det är hos honom ansvaret för deras relation ligger. DU ska tillvarata din dotters intressen (vilket jag tycker att du gör med den äran :bow: ) och i dem tycker jag inte att en sådan behandling ingår. Det är enligt min mening OFÖLÅTLIGT att glömma sitt barn så som han gjort! Hon borde vara högsta prioritet för honom.

Ta hand om din tös och försök få henne att koncentrera sig på annat och inte fokusera på pappa och hans svek.

Kramar Z3:an
 
Sv: Dottern är ledsen...

Basilika skrev:
Då menade jag att Kristels dotter kanske hade ovanligt stora förväntningar på vad man gör med sina föräldrar på helgerna
Hon hade ju dom förväntningarna HAN gett henne de senaste 6 åren!
HON visste inte om något annat, VI vet att man "inte gör så i normala" familjer. Men HON levde i den verkligheten.
 
Sv: Dottern är ledsen...

Jag skiter numera i att agera förmedlare. Vill han sabba hennes förtroende så be it, jag har lagt ner.
 
Sv: Dottern är ledsen...

Med dig som sin mamma kommer din dotter att fixa det här!
Visa henne att DU är trygghet och att hon kan lita på att du alltid kommer att finnas där för henne så ska du se att det ordnar sig!

Sköt om er!
 
Sv: Dottern är ledsen...

kristel skrev:
Jag skiter numera i att agera förmedlare. Vill han sabba hennes förtroende så be it, jag har lagt ner.

Låter bra, det är bättre om du lägger din energi på att stödja henne i hennes sorg :crazy:
 
Sv: Dottern är ledsen...

Har inte läst hela tråden men jag tycker att du ska tala om för dottern att hon måste visa för sin pappa vad hon känner för han fattar inte det annars. Och säg till pappan att han ska ta vara på tiden då dottern vill umgås så mycket med honom det kanske inte alltid kommer vara så, om några år är hon ju tonåring...

/malu
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 243
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Söker konkreta tips på hur man kan få en 7,5 åring att sova hela natten i egen säng i eget rum. Självklart kommer han vara välkommen vid...
2
Svar
20
· Visningar
5 918
Senast: Lingon
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 854
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Känner att jag behöver få lite input på vår situation nu. Har ett barn som fyller 6 i sommar. Vi har samsovit sen start då det kändes...
Svar
12
· Visningar
1 944
Senast: LiZH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp