Dorthealyst 19 April

Sv: Dorthealyst 19 April

Många bekantingar var det... såg att vi faktist har fått fyra fyrspann som nu kör på internationell nivå. Att Axel skulle köra fyrspann visste jag, men såg att även Denggen var där, härligt...

Jag va inte med för jag fick inte ledigt från jobbet, men Karin o Mimer var där (som synes ;) ) Dressyren gick inte alls bra så totalresultatet blev ju inte så bra det heller, men det gick iaf bättre än för den stackars dansken med ett skenande par *ryser* :crazy:

Har precis suttit och kollat på en film från maratonen, Yngve Kjells vurpa va snygg ;) Tur att han har vältränade hästar (fast en av dom var grön).

Många bekantingar var det... såg att vi faktist har fått fyra fyrspann som nu kör på internationell nivå. Att Axel skulle köra fyrspann visste jag, men såg att även Denggen var där, härligt...

Ja visst är det kul! Både Axel o Johan var jätte duktiga! Det är så otroligt mäktigt att se ett fyrspann "in action":love:

Jag va inte med för jag fick inte ledigt från jobbet, men Karin o Mimer var där (som synes ;) ) Dressyren gick inte alls bra så totalresultatet blev ju inte så bra det heller, men det gick iaf bättre än för den stackars dansken med ett skenande par *ryser* :crazy:

Har precis suttit och kollat på en film från maratonen, Yngve Kjells vurpa va snygg ;) Tur att han har vältränade hästar (fast en av dom var grön).

Skenande par, Yngves vurpa?? Det missade jag, när hände det o hur gick det?

Yngve välte i ett av maratonhindren, men det var ingen fara, det var i en skarp sväng så dom hade ingen direkt fart, ena hjulet gick upp på innerstolpen och så välte vagnen sakta sakta, både Yngve och groom han kliva av innan vagnen låg på sidan så Yngve hade ju full koll på tömmarna hela tiden, hästarna bara stannade och stod still tills groomen vält upp vagnen och sen fortsatte dom :)

Den stackars dansken gick det dock sämre för, hans par skenade på framkörningsbanan till precisionen och skenade in mot stallarna och dom parkerade bilarna. Där stod en Jeep med en sån trailer som man kan ha vagnen fram på (alltså med platta fram så det var mycket utrymme mellan trailer och bil). Där igenom fick hästarna för sig att hoppa, detta resulterade i att den ena hästen kom igenom och fortsatte iväg (utrustningen gick ju sönder) medans den andra hästen for in i bilen (som flyttade sig flera meter) och fick veven till hjulet på transporten in i buken samt bröt (minst) ett ben och fick slaktas på plats :( Usch säger jag bara, är glad att jag slapp se det.

Roligt att få se kort därifrån!!! Jag ville verkligen vara där och titta framförallt på Mattias och Silver i deras internationella debut. Fick istället löpande rapporter per telefon men de hade varken fotokamera eller filmkamera med sig så det var verkligen kul att se foton. Tack , tack.

Men gud! Stackars Dansken!! Varför skenade dom? Fy vad hemskt, jag sitter här o ryser...

Roligt att få se kort därifrån!!! Jag ville verkligen vara där och titta framförallt på Mattias och Silver i deras internationella debut. Fick istället löpande rapporter per telefon men de hade varken fotokamera eller filmkamera med sig så det var verkligen kul att se foton. Tack , tack.

Av det jag såg, så såg det mycket bra ut. Han är duktig Mattias! Trevlig häst oxå! Han var rätt nöjd med sin debut va?

Ja verkligen. Det sägs att hästen fick ena linan på fel sida benet, men jag tycker ju inte att en häst på svårklass-nivå ska skena för en sån sak, en bekant som fångade in den andra hästen försökte prata med kusken efteråt men han var så chockad så hon fick inte så mycket svar...

Nej det låter konstigt om det skulle vara det som orsakade skenturen. Lite mer än så tål dom väl. Förstår att han var chockad. Efter det kan det inte ha varit någon toppenstämning på tävlingen. Vet hur det var på SM:et när Maria vurpa, det blev lite avslaget. Men då klarade ju både häst o kusk sig bra.

Från en sak till en annan, vad blir Karins nästa tävling? Själv skall jag till Åstorp den 4 Maj.

Hon va hemma igår och vi pratade lite tävlingar etc, men det blev mest prat om tyskalnd i slutet av maj, men jag tror hon nämnde att hon kanske skulle vara med på Åstorp men utom tävlan isf, fick inte riktigt klarhet i det där ;) Jag kan inte följa med mycket nu i år så därför lägger jag inte datumen på minnet...

Jo på det stora hela var Mattias mycket nöjd, men i precisionen blev det visst lite miss i kommunikationen mellan Silver och honom så där var han väl lite besviken.
Silver är fantastisk men svårkörd eftersom han är så extremt känslig och ombytlig. Dessutom har han inte förstått att han är 20 år och kan busa ganska rejält.
Jag brukar vara nervös när jag är med på tävlingen och tittat men det var nog nästan ännu värre att inte vara där särskilt under maraton.

Fina bilder! Men du fick inte med mig på min groomdebut :o:D Det var en trevlig tävling tycker jag, väldigt kul med de nya fyrspannen!! Men den där parkraschen missade jag också, vi kanske hade hunnit åka då, vem var det?

Vet inte vad han hette, men ponnyklassen var redan klar för Karin hade redat packat ihop och skulle precis åka när det hände.

Ja visst är det kul! Både Axel o Johan var jätte duktiga! Det är så otroligt mäktigt att se ett fyrspann "in action":love:

Jo de är mäktiga... Jättekul att det är fyra fyrspann in action igen *kommer ihåg vm-90 när jag föll för sporten, då det var 5 fyrspann för sverige*

låter otäckt med det skenande paret

Fina bilder! Men du fick inte med mig på min groomdebut :o:D Det var en trevlig tävling tycker jag, väldigt kul med de nya fyrspannen!! Men den där parkraschen missade jag också, vi kanske hade hunnit åka då, vem var det?

Nej jag missade er, det var nog då jag hämtade maten. Ska skärpa mig till nästa gång jag lovar ;) Vad tyckte du om din debut då?

Nej jag har inte en aning om vem det var som skenade.

Det var kul!! Var ganska nervös innan men när man väl kom igång kändes det bra. Det var nog värre i precisionen, sist välte vi ju... det kändes i kroppen..

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 989
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka