Doppresent

Mitten

Trådstartare
Ja, nu riskerar jag att få värsta töntstämpeln här ... :o Min brorson skall döpas på söndag, och jag har gjort en liten ask åt honom att förvara sina minnen i ... allt från första tanden till första kärleksbrevet, tänkte jag. Så jag kallade lådan 'Leos hemlisar', eftersom han heter Leo då :D.

Såhär blev den:
DSC_4945.jpg

DSC_4944.jpg

Nu behöver jag tips på vad jag kan lägga i den... han har ju inte så många hemlisar än ;). Kanske bestick? Ett smycke?

Jag har inte varit på så många dop, så nu behöver jag hjälp här!

Sv: Doppresent

Åh det var en superbra idé ! Svårt att komma på något att skriva bara ... kanske jag skulle få farmor, mormor etc att skriva en rad också! Det vore kanske kul!
Om inte annat kan han ju förvara grattiskorten i den :idea:

Vilken vacker ask du har gjort!

Jag skulle också vilja ha en sån, till "Cillas hemlisar" :D

Hihi med lite brutna ben på kanske så du känner dig hemma :)

Tack så mycket, jag tycker ju att den är fin :o Men jag är jättenervös för att ge bort 'egna' saker, det är ju därför jag känner mig tvungen att lägga något i ...

Oh vilken fin :) Sån ask vill jag också ha till liten sen när han döps (är dock ett tag kvar, han är ju inte född än...):p

Är du bra på att skriva på rim? att skriva nån liten "historia" och rama in med kort brukar vara mkt uppskattat! Kanske om hur hans första månader i livet har varit, och hur mkt alla längtade efter honom? :) Sånt tycker iaf jag är jättekul att ha sen när man är lite äldre, och om inte annat så är det ju kul för föräldrarna att minnas :)

Har han något sparkonto? Kanske en slant dit, eller bara en utskrift på en överföring.
Jag som både har en make och pappa som älskar whisky hade tyckt de var lite kul med en sprillans ny whisky, som inte får öppnas först 18 års dagen. Något exklusivt som inte sjunker i värde och även fast han kanske kommer hata whisky, tycker om att ha ståendes i barskåpet.

jag har också gjort sådana askar..
i en skrev jag en dikt i på insidan av locket och la i ett guldhalsband(den var till min guddotter).
annars har jag bara gett dem som de är...

Oh vilken fin :) Sån ask vill jag också ha till liten sen när han döps (är dock ett tag kvar, han är ju inte född än...):p

Är du bra på att skriva på rim? att skriva nån liten "historia" och rama in med kort brukar vara mkt uppskattat! Kanske om hur hans första månader i livet har varit, och hur mkt alla längtade efter honom? :) Sånt tycker iaf jag är jättekul att ha sen när man är lite äldre, och om inte annat så är det ju kul för föräldrarna att minnas :)

Åh tack :) Med smicker kommer man långt, bara säga till när liten fötts så kan han/hon få en ;)

Ja, något fint skrivet generellt vore mysigt. Men jag känner mig redan lite 'småtöntig' som gör en egen ask (jag är ju bara 32 :o och borde kanske växt ifrån pysselsaker...). Resten av familj/umgänge är absolut inte såna, utan han kommer få massor av små silversaker och sånt jox ... jag ville göra något från hjärtat också bara! Men det är första gången jag gör sånt.

Min man ringde och sa att han hittat fina små bestick med nallar som vi kan lägga i. Det vore kanske fint? Men jag tror nog att det blir ett brev också, det lät så fint :)

Vad fint! Duktig du är:D

Ett smycke är väl bra:)
Lite kort på honom, hans föräldrar och hans närstående kanske.

Liknande trådar

Småbarn Jag har begåvats med ett syskonbarn. Barnet är adopterat och tre år fyllda. Nu ska hen döpas och jag och min bror är utsedda till...
Svar
14
· Visningar
2 320
Senast: Lupino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka