Doppresent

Status
Stängd för vidare inlägg.

kolblakkur

Trådstartare
Kan inget om bebisar tack och lov, så jag vet inte vad man behöver eller förväntas ge till en sådan. Några tips? :confused:
 
Sv: Doppresent

beror väl lite på hur nära du är barnet...
finns ju traditionella presenter inne på smyckes affärer allt från skedar till spargrisar.

sen kan man ju ge lite mer personliga presenter
tex gips som man kan gjuta av fötter och händer på barnet.
sagobok, nalle, hemma stickad tröja.. ja nästan vad som helst.
 
Sv: Doppresent

Ridvantar med noppor på, så att det blir en hästmänniska från start.... ;) ;) ;) Till systerdottern gav jag en sparbössa (en gunghäst naturligtvis :p), så hon kan sno åt sig mamma och pappas alla småpengar...
 
Sv: Doppresent

Köp INTE dessa "traditionella" doppresenterna. Känner ingen modern förälder som uppskattar silverskedar, fula sparbössor o ramar. De kommer bara att bli undanstoppade.
Tycker du ska satsa på fina kvalitetsleksaker i trä, en fin nalle eller böcker. Saker man kan spara.
 
Sv: Doppresent

Fast i mitt fall så önskade de sig tradionella doppresenter... Och vad gäller mig själv så är det endast sparbössa, ljusstake och halsband som jag har nån glädje av idag, som vuxen... Man har nog mer glädje av det än alla dessa jävla bestickset och talrikset jag fick...
 
Sv: Doppresent

Jag köper ALDRIG några fula skedar, ramar och skallror i silver. Aldrig.

Kvalitétsleksaker låter bra :)
 
Sv: Doppresent

Köp INTE dessa "traditionella" doppresenterna. Känner ingen modern förälder som uppskattar silverskedar, fula sparbössor o ramar. De kommer bara att bli undanstoppade.
Tycker du ska satsa på fina kvalitetsleksaker i trä, en fin nalle eller böcker. Saker man kan spara.

alla är inte fula, denna fick min dotter, tycker den är jätte söt
http://i15.photobucket.com/albums/a359/jea78/IMGP4251.jpg
Jag köpte själv en ram och ett fotoalbum till henne för de pengar hon fick. Fick några halsband, en släktavla (där man sätter in kort på släktingarna), smyckets skrin, tanborsthållare med timglas, skedar..nalle sagobok m.m

blev glad för allt:)
 
Sv: Doppresent

Jag brukar köpa puttesmå typ Nike eller Puma joggingskor som doppresent! Väldigt uppskattad när barnen börjar kunna stå/gå lite (minsta storlekarna som finns passar oftast för ett-åringar).

Dessutom blir ju inte skorna utslitna och man kan spara de som minne. Vi har vår 10-årings bebis-gympaskor (strl 20) i vitrinskåpet i vardagsrummet:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn En vän ska få barn i år, och jag vill köpa något annat än kläder. Tänker på någon fin sago bok samling tex böckerna från disneyklubben...
2
Svar
38
· Visningar
2 321
Senast: Pratsch
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: gulakatten
·
Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 303
Senast: Badger
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 218
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp