nightcrawler
Trådstartare
Jag är bjuden på dop och tänkte ge bort en sagobok. Har ni några tips? Gärna klassiska sagor med fina bilder och gärna en fin pärm. Men den får inte vara dyr. Vad finns det att välja på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska kolla på den"Stora boken med sagor om djur"
Kommer med mitt standardtips! Vår son älskar den och vi har gett den i doppresent till tre barn tror jag och har varit populär hos alla.
Det är inte "klassiska" sagor men bra sagor i lagom gonattsagelängd. Jättefina bilder som funkar som bilderbok innan barnet är stort nog att lyssna på saga också. Stor tjock och "fin" bok i bra kvalitet dessutom. Inte dyr! Kostade 127:- nu på Adlibris men man skulle gissa på det dubbla typ. Vet inte om man får länka men boken är blå med lila rygg.
Och nej jag får inte provision på försäljningen
Jag älskar Elsa Beskow
Funderar lite på Elsa Beskow, H C Andersen eller bröderna Grimm. Tyckte själv om bröderna Grimm när jag var liten men är även väldigt förtjust i Elsa Beskows tanterSäger som @Vinur. Elsa Beskows sagoböcker verkar gillas av både barn och föräldrar.
John Bauers förtrollade sagovärld.Jag är bjuden på dop och tänkte ge bort en sagobok. Har ni några tips? Gärna klassiska sagor med fina bilder och gärna en fin pärm. Men den får inte vara dyr. Vad finns det att välja på.
Jag gillar att de är från en annan tid, vidgar barnets perspektiv på världen när han var liten hoppade vi stryk biten, tills den gick att förklara. Gav möjlighet att säga att nu får man inte slå barn.Jag hade gett bort Pannkakstårtan (Pettson och Findus). Det är en bok som man kan läsa i många år och illustrationer är helt fantastiska. Man upptäcker mer och mer varje gång man tittar.
De böcker av Elsa Beskow som vi har fått genom åren har vi inte läst speciellt ofta. Illustrationerna är ju väldigt fina, men innehållet och texterna är ifrån en annan tid. Nu minns jag inte historien exakt. Men jag vill minnas att Farbror Blå jagar Petter och Lotta med käpp för de har varit stygga. Det kan också ha varit i Tomtebobarnen som stygga barn skulle bestraffas.
Var lite inne på den åxå men beställde tillslut H.C Andersens. Har suttit och velat i flera där nu. Slutade med att jag fick dra lottJohn Bauers förtrollade sagovärld.
https://www.adlibris.com/se/bok/john-bauers-fortrollande-sagovarld-9789163868870 typ såhär men finns såklart på andra platser att köpa.
Vi läser den nu så den är väl kanske egentligen lagom för äldre barn, men den är jättefin.
Jo det lustiga med Bauerboken är att nästan alla sagor är skrivna i slutet av 1800-talet så det är inga gamla sagor. Men jag gillar dem ändå (och min åttaåring älskade dem). HC Andersens är nog mer insamlade.Var lite inne på den åxå men beställde tillslut H.C Andersens. Har suttit och velat i flera där nu. Slutade med att jag fick dra lott