Doppar tassarna i vattenskålen!

N

Nelya

Min schäfer Wilma har en väldigt dålig ovana. Hon doppar tassarna i vattenskålan medans hon dricker... Det ser ut som att hon känner på vattnet eller något. Hon är 1 ½ så vi har funderat på om hon bara har lite valpbeteende kvar... Egentligen är det inget problem så för henne men det är fruktansvärt jobbigt att behöva torka stora pölar och våta tassavtryck från golvet varje gång hon dricker.

Är det någon som har/har haft samma problem, som kanske har någon lösning på hur vi ska lära henne av med ovanan? Eller någon som kanske vet VARFÖR hon gör så???

Sv: Doppar tassarna i vattenskålen!

Köp en sån där hållare för vattenskålen och häng den lite högre upp, då blir det besvärligt att dricka om man först ska ha i framtassarna där i ;)
Finns ju även sånna hållare som står på golvet, men att skålen ändå kommer högre upp.

Sv: Doppar tassarna i vattenskålen!

Köp en sån där hållare för vattenskålen och häng den lite högre upp, då blir det besvärligt att dricka om man först ska ha i framtassarna där i ;)
Finns ju även sånna hållare som står på golvet, men att skålen ändå kommer högre upp.

Hehe vi har redan köpt lite djupare skålar som står på stativ och det har inte hjälpt. Nu gör hon så att hon doppar tassarna och ibland välter hon alltihopa. :rofl:

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 905
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 548
Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 896
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Gammelvovven fick i April (om jag inte minns tokigt) något slags krampanfall,vi var till veterinären dagen efter och allt såg bra ut,vi...
Svar
11
· Visningar
14 171
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka