peace

Trådstartare
Tänkte på en grej häromdagen:smirk: Låt oss säga att man gnider hästen med DSMO el. ngt som det är karens på och lägger på bandage &vaddar, räcker det sen att tvätta bandage&vaddar i tvättmaskin, när man ska starta hästen? Kan man "lita" på att allt kommer bort då eller ska man ha två olika uppsättningar B&V. :confused:

Sv: Dopning!

Jag har dubbel uppsättning paddar/lindor. :idea:

Har "karenspaddar" till fem ben så jag klarar mig alltid för det är sällan man har såna preparat runt om...

Tänkte på en grej häromdagen:smirk: Låt oss säga att man gnider hästen med DSMO el. ngt som det är karens på och lägger på bandage &vaddar, räcker det sen att tvätta bandage&vaddar i tvättmaskin, när man ska starta hästen? Kan man "lita" på att allt kommer bort då eller ska man ha två olika uppsättningar B&V. :confused:

Två olika uppsättningar skulle jag ha, allt för att vara på den "säkra" sidan".

Ja man måste ju vara väldigt försiktig!! Tänker ibland:hur länge sitter det kvar i pälsen?:confused:
Nästan så man bara vill använda "grejor" med 0 i karens, men ibland bara måste man ju använda lite "grejor" med mera "krut" i !!

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 261
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 742
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 216
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka