Sv: Doping
Måste säga att du läser som fan läser bibeln!
Måste säga att du läser som fan läser bibeln!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kopparberg skrev:Tex om man ska fixa tänderna på hästen strax innan en tävling. Den får lugnande medel som är ur kroppen efter ngt dygn, inget större ingrepp krävs på hästens tänder, så det går att rida som vanligt dagen efter.
Men ändå tävlar man då "olagligt", det pga att hästen fått det lugnande medlet genom kanyl.
kopparberg skrev:Ja nog vore det kul att se en dopingkontrollant med lupp som letar stickhål på hästen!
Speciellt min häst som ev skulle behöva lugnande för att låta ngn pilla så länge på honom!
fejko skrev:Inom humanidrotten går det att få dispens om du tex behöver astmamedicin.
Menar du mig?kopparberg skrev:Men jag är mkt tveksam till om alla andra förstår det! För här på forumet fullkomligt vrålas det ju djurplågeri om saker JAG på sin höjd kan anse lätt obekväma för hästen...
fälttävlansnörd skrev:Som jag förstått det är astma något man alltid kommer få ha? Obotligt, eller vad man ska säga. Har din häst mugg 365 dagar om
året förstår jag kanske att du vill ha dispens, men jag förstår fortfarande inte vad du menar med att det är bättre att hästen får salvan än att den lider... Då har den ju alltså ont av muggen om du måste behandla med läkemedel som klassas som doping/har tävlingskarens?