Donnerhallhingstar utan Rubinsteinblod..

Fenestra

Trådstartare
samt också utan Don Schufro och Don Primero. Vad har vi att välja på då?.

Har ett sto där jag bör undvika både Rubinstein och DS samt DP.

Ett sto där jag enbart bör undvika Rubinsteinblodet
 
Sv: Donnerhallhingstar utan Rubinsteinblod..

Med Donnerhallhingstar menar du hingstar som är direkt e. Donnerhall? eller hingstar ur hingstlinjen? Eller bara att de har Donnerhall någonstans i stammen?

Svenskstationerade, berättigade till ordinarie licens i sverige, eller ettstolicens?
 
Sv: Donnerhallhingstar utan Rubinsteinblod..

Desperados om det går att få tag i? (De Niro (e. Donnerhall)- Wolkenstein II - Matcho x)

Annars finns sonen Destano (Desperados - Brentano II - Imperator) via Lövsta eller Dresscode (Desperados - Langata Express xx - Pik Bube I) via danska Katrinelund.

De Noir (De Niro - Matcho x - Akut), Don Frederic (Don Frederico (e. Donnerhall) - Wolkentanz I - Liberty M) finns i Flyinges hingstprogram.

Gamle De la Gardie (Davignon I (e. Donnerhall)- Landfreiden - Pik Koening) stämmer också in, liksom Donnerfly (Donnerhall - Wunderlich - Romulus II).
 
Senast ändrad:
Sv: Donnerhallhingstar utan Rubinsteinblod..

Jens Meyer i Tyskland har en Deveraux (Depardieu (ee. Donnerhall) - Donnerhall - Walt Disney I), alltså linjeavlad på Donnerhall.
Frusen semin via Team Nijhof Dayano (Dolany (e. Donnerhall) - Linaro - Romino).
Dolany (Donnerhall - Cor de la Bryére - Marmor) finns med på Hippo Essentias hemsida.
Fruset verkar även gå att få tag i från Dr. Doolittle (Donnerhall - Lauries Crusador xx - Argument), Zuchthof Klatte.
Schockemöhle har en annan Desperados-son i sitt program, Desperando (Desperados - Warkant - Lanthan).
 
Sv: Donnerhallhingstar utan Rubinsteinblod..

Med Donnerhallhingstar menar du hingstar som är direkt e. Donnerhall? eller hingstar ur hingstlinjen? Eller bara att de har Donnerhall någonstans i stammen?

Svenskstationerade, berättigade till ordinarie licens i sverige, eller ettstolicens?

Förlåt att jag var så luddig..

Donnerhall så nära som möjligt alt linjeavel på honom. Allt av intresse, både svensk och utlandsstationerat fryst samt TAI.
Både ord och ettstolicens.

Stammarna låter verkligen mumma på de ni tagit upp än så länge, ska sätta mig och läsa på om dessa.

Kommer ni på fler så fortsätt gärna att fylla på!
 
Sv: Donnerhallhingstar utan Rubinsteinblod..

De Niro med söner? Sir Donnerhall med söner? Finns ju massor.

Är det just Don Primero och Don Shufro du vill undvika, eller kombinationen Donnerhall-Pik Bube?
 
Senast ändrad:
Sv: Donnerhallhingstar utan Rubinsteinblod..

kl

Andra med D som morfar:

BH Zatchmo (BH Zack - Donnerhall - Pik Bube)
Sir Donnerhall (Sandro Hit - Donnerhall - Feldherr)
Fürstenball (Fürst Heinrich (ue. Donnerhall) - Donnerhall - Classiker)
 
Sv: Donnerhallhingstar utan Rubinsteinblod..

De Niro med söner? Sir Donnerhall med söner? Finns ju massor.

Är det just Don Primero och Don Shufro du vill undvika, eller kombinationen Donnerhall-Pik Bube?

Nej ville främst ha förslag som inte har med de gossarna att göra bara då det annars hade kanske blivit tips om väldigt många med det blodet.
 
Sv: Donnerhallhingstar utan Rubinsteinblod..

kl

Vad har vi för De Niro söner tillgängliga för svensk avel om man bortser ifrån Dalwhinnie och Dionysos?
 
Sv: Donnerhallhingstar utan Rubinsteinblod..

Mina förslag på tyska hingstar:
Dancier e.De Niro - Lancier - Espri (Celle-hingst)
Danone I 1040 + Danone II e. De Niro - Weltmeyer - Bolero (finns på Klosterhof Medingen)
De Niro (finns på Klosterhof Medingen)
Desperados e. De Niro - Wolkenstein II - Matcho AA
Don Fredrico e. Donnerhall - Consul (Trak) - Gardeulan I (Celle-hingst)
Don Henrico e.Don Fredrico - Lauries Crusador xx - Atatürk (Celle-hingst)
Dr. Doolittle e.Donnerhall - Lauries Crusador xx - Argument (Trak) (Station Klatte)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 679
Samhälle Alltså TV2 Danmark :bow: Först Helgstranddokumentären som var ett superviktigt projekt i sig, men nu detta. Jag skulle jobbat i...
2
Svar
38
· Visningar
3 108
Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 506
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp