Donnerhall?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Donnerhall?

Är det bara jag som tycker han ser opropotionelig ut? Jätteliten bakdel, lång rygg och väldigt mycket hals och framparti. Kan vara filmen som gör det men jag tyckte då inte han var speciellt snygg....

Tycker hon rider som dom allra flesta på den nivån. jag tycker inte det är snyggt att rida med så mkt hand men det är ju så det brukar att se ut. Så inget att haka upp sig på.

Ja det är Donnerhall.
Med risk för att låta gnällig så har jag fått nog av läktarridningen här på buke för denna vecka..... folk som inte ens tävlar eller nånsin tävlat utan snarare sitter och rider ute i buskarna på helt vanliga hästar med sina helt vanliga ryttarkunskaper, sitter och kritiserar hur elitryttarna använder sina hjälper, och deras övriga bristfälligheter in i sina beståndsdelar. Ibland går det lite långt. Inte så att det inte ska vara tillåtet att debattera, men som sagt - jag tycker det går lite långt här emellanåt och jag undrar vart folks självkännedom är ibland.

superförkyld och kärring/mackan

http://www.myvideo.de/watch/571778

Råkade hitta denna lilla video på nätet. Undrar nu om detta är den berömde Donnerhall? Pampigt och tjusigt, men också mycket synliga hjälper...

Ja nu funkade det till slut!

Jag ska inte kommentera så mycket, mer än att det ser ut att vara en pampig men svår häst att rida för en kvinna i alla fall.

Om man jämför med de flesta internationella elitryttarna idag har de ju betydligt mindre hjälper, tycker jag. Men som sagt det ser nog annorlunda ut på en annan häst.

Ja det är Donnerhall.
Med risk för att låta gnällig så har jag fått nog av läktarridningen här på buke för denna vecka..... folk som inte ens tävlar eller nånsin tävlat utan snarare sitter och rider ute i buskarna på helt vanliga hästar med sina helt vanliga ryttarkunskaper, sitter och kritiserar hur elitryttarna använder sina hjälper, och deras övriga bristfälligheter in i sina beståndsdelar. Ibland går det lite långt. Inte så att det inte ska vara tillåtet att debattera, men som sagt - jag tycker det går lite långt här emellanåt och jag undrar vart folks självkännedom är ibland.

superförkyld och kärring/mackan

:bow: håller faktist med dig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 402
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 679
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka