Donera hår?

muppia

Trådstartare
Har klippt av mitt långa hår, cirka 20-40 cm (hade lite uppklippt innan) och känner att jag vill skänka mitt hår istället för att kasta.

Men eftersom jag tyvärr klippte mig på ett ställe som inte imponerande valde jag att inte säga någonting om att donera och bad att få ta med hem tofsen... Så jag kunde skicka in någonstans själv.

Hur gör jag, någon som gjort likadant? Vore synd att slänga, topparna är lite slitna men i övrigt är håret jättefint. Jag vill ge det ett försök iallafall.

Tacksam för råd och hjälp :)
 
Sv: Donera hår?

Min sambons förra chef gav honom en annons där ett företag gärna tog emot hår och eftersom jag har så långt hår så tänkte chefen att jag kan ju tjäna lite pengar!:D
 
Sv: Donera hår?

Jag har gjort det en gång. Googla rätt på perukmakare i en stad nära dig, de brukar ha på sin hemsida om de köper av privatpersoner eller inte.

Det man ska tänka på är att håret ska vara minst 30 cm och får inte ha varit färgat. De betalar ett par hundra, inga jättebelopp. Jag valde att ge mina pengar till cancerfonden eftersom det var med tanke på cancerpatienter som jag lät håret växa så långt för att doneras :) Blont hår är mer populärt än mörkt eftersom det är ovanligare.
 
Sv: Donera hår?

Tack! Ditt svar ledde till en träff, har nu mailat dem och frågat om de ville titta på mitt hår! :)
 
Sv: Donera hår?

Och jag vill bara säga - SATAN vad snygg du var i nya frillan! :D
(Innan med såklart, men detta klär dig så himla bra!)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp