Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Jag har funderat mycket på det här med Trump … vet inte hur jag ska formulera det … men, jag har liksom svårt att ta honom på allvar.

- Köpa Grönland
- Göra slut på kriget i Ukraina inom 48 timmar
-osv…

Trumps utspel låter som en tvåårings. De är helt absurda och totalt ogenomförbara. Varje gång jag läser/hör om hans uttalanden är min första tanke ”hur kan någon ens ta detta på allvar”….

Sen inser jag att han är USA:s president och att hans absurda uttalanden är verklighet.

Trump är som en bortskämd tvååring som får allt han pekar på. En tvååring som inte fått lära sig ordet ”nej” eller vad ”omöjligt” betyder.

Undrar vad mina kollegor hade sagt om jag kom till jobbet imorgon och sa att jag ska köpa Frankrike och att jag vill ha Mount Everest i födelsedagspresent…

Enda jag skrivit är att gesten oavsett är extremt illa och att jag inte tycker man ska låta det bara gå förbi.

Det tolkade jag som att du menar att jag låter det gå förbi om jag inte benämner hans handrörelse som nazism? Annars vet jag inte varför du skrev det till mig, jag har ju skrivit att jag tycker att det är extremt illa gjort.

Det tolkade jag som att du menar att jag låter det gå förbi om jag inte benämner hans handrörelse som nazism? Annars vet jag inte varför du skrev det till mig, jag har ju skrivit att jag tycker att det är extremt illa gjort.
Jag tolkade det som att du inte tycker man ska lägga för mycket energi på det, att det tar fokus från annat. Jag håller inte med.

Nej, för dels gillar många tanken på en etnonationalistisk stat och dessutom förenas de i den gemensamma avskyn mot muslimer. Ett exempel på en politisk ledare som är fett antisemitisk är ju Orbán, som jag tror var de första politiska ledaren som bjöd in Bibi till Ungern och lovande att inte gripa honom efter att han åtalades av ICC. Han är en sann vän av Israel, enligt Netanyahu.
Hitler gillade ju islam så

Jag tolkade det som att du inte tycker man ska lägga för mycket energi på det, att det tar fokus från annat. Jag håller inte med.

Jag tycker man ska lägga väldigt mycket energi på att diskutera vad som händer just nu i USA och VERKLIGEN ta på allvar att det kan gå käpprätt åt helvete pga Trump och Musk. Men jag tycker inte att det viktigaste är att alla måste övertygas om att man SKA definiera Musks handrörelse som ett uttryck för nazism. Jag tycker att alla behöver förstå att man kan vara precis lika kritisk mot Musk även om man inte definierar med en etikett vilken -ism han står för. (Kanske kommer den era vi just nu är inne i få ett helt eget -ismbegrepp i den efterföljande historiebeskrivningen...)

Senast ändrad:
Ursprungligen var väl heil hälsningen från Italiens fascister för man trodde de gamla romarna hälsade så
Hitler var ganska imponerad av Mussolini till att börja med

Om vi verkligen ska in och peta på detaljer så är han då fascist alltså nationen först och ja det står ju även Trump för
Så även Netanyahu

Senast ändrad:
Om att Musk ser drogpåverkad ut så verkar en del i hans närhet vara oroade, och det är inte bara marijuana utan även LSD, cocaine, ecstasy, mushrooms och ketamin han sägs använda, The Wall Street Journal skrev såhär för ett år sedan:

Elon Musk Has Used Illegal Drugs, Worrying Leaders at Tesla and SpaceX Some executives and board members fear the billionaire’s use of drugs—including LSD, cocaine, ecstasy, mushrooms and ketamine—could harm his companies

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka