Don Primero

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kiwi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 657
K

kiwi

Vilket typ av sto ska man använda till Don Primero? Ni med DP-avkommor, vad har ni för erfarenheter? Tänker då på att han själv är lite lågställd, nedärver han detta?

Sv: Don Primero

Nej han nedärver inte detta i någon större bemärkelse.
Han lämnar lite blandade storlekar dock, men de jag sett(bla de 22 st som var med på championatet i okt)så har de inte varit speciellt lågställda.En bekant har en DP-Looping avkomma som är 172cm o högställd.
Mitt sto är 163cm(bara lämnat runt 165cm avkommor), fick 9 på typen, men det var 14 år sedan, så jag kan gissa att det är en 8 idag.Hon är av den äldre modellen, lite lågställd men ändå rätt lätt i typen.
Hon är beräknad tills nu på lördag, dräktig med DP.
Ska bli kul att se.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Shaggy
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 937
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna