Don Frederico ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Champagne
  • Startdatum Startdatum
C

Champagne

Undrar om det är någon som har eller har träffat någon avkomma till Don Frederico? Är helt förälskad, undrar nu vad han lämnar för avkommor! Temperament? Gångarter? Exteriör?

// Champagne

Sv: Don Frederico ?

Jag träffade en supertrevlig hingst på Flyinge :love: Får se om min lille älskling kan bli godkänd :banana:

Annars vet jag inte så mkt om Don Fredrico, men är också helt förälskad :love:

Vilken var det du såg på Flyinge, Colorado eller Ungaro?

Jag tycker också att han är superfin. Var i Verden och såg ett gäng hingstar efter honom :love: :love: Ridbara med fina gångarter. Du vet väl att han har en avkomma till här i Sverige (Dantonisius, "Babe" som han kallas) som vann 3årstest och sedan gick väldigt bra i Bundeschampionat?

Det är Dantonisius som jag skrev om i förra inlägget som du länkade till :idea: ...

Oj, såg inte ditt inlägg. Hur som helst så var han på bild där och även tvåan, två fina hästar e. Don Frederico. Vet du om D fortfarande kvar eller är han såld? Det hade varit intressant att se honom i år. Tyvärr är han väl valack, annars hade han varit ett fint tillskott i aveln.

Blev glad när jag hittade detta!!

Har en fyraåring efter Don Frederico, sent inriden men mkt lättlärd. Sådär skritt kanon trav och sådär galopp, hoppas mer gångarter kommer med styrkan, tror det, rumpan har varit under henne hela tiden. Mkt känslig i munnen, rider med knappt något stöd alls. Högrest och fin

fladdermusen skrev:
Blev glad när jag hittade detta!!

Har en fyraåring efter Don Frederico, sent inriden men mkt lättlärd. Sådär skritt kanon trav och sådär galopp, hoppas mer gångarter kommer med styrkan, tror det, rumpan har varit under henne hela tiden. Mkt känslig i munnen, rider med knappt något stöd alls. Högrest och fin

Vad kul !! Låter väldifgt fin ! Har du nån bild på henne ?

Hej!
Jag har själv en kille efter Don frederico. Väldigt fina och luftiga gångarter, väldigt högrest och väldigt bra psyke. Att rekomendera! Har sett en del av hans avkommor och dom är fina allesammans! Min har även fått lite höjd från Donnerhall som också är en otroligt fin häst!

Jag har ett sto e Don Frederico. Hon är stor, 175+, lite långsam i sina rörelser, men när det kommer hinder är hon snabb i benen. :)
Hon har gått 1.35 hoppning i tyskland och jag har startat 1.30.
31792865.jpg
[/url][/IMG]
31792866.jpg
[/url][/IMG]

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 915
Senast: Lea88
·
Avel Hej! Någon annan med en avkomma från fina glamourdale? Hur går det för er? Är ni nöjda? Hur är psyket hos dom? Har själv en 6årig...
Svar
2
· Visningar
1 239
Senast: adrikkens
·
Hundavel & Ras Jag tänker att det snabbt får oönskade konsekvenser att lämna ut för mycket info också. Det är nog ett svårt dilemma det där, att vara...
2
Svar
39
· Visningar
2 829
Senast: co-SMAD4
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Årets matbluff
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat