• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Vidja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 935
V

Vidja

Hej!

Är det någon som har en Dominus dressyrsadel till sin islänning? Hur är dem i bomvidden samt i sitsstorleken?

Jag har ett typiskt Islänningproblem med ett sadelläge på under 40 cm och mycket svängd rygg...... som tur är är jag ganska lite så jag får plats i en liten sadel men än så länge har jag inte hittat någon som passar.

Jag har hört att Dominus är väldigt svängd i bomen... någon som har erfarenheter?

Vilken är den minsta sitssorleken?

/Vidja

Sv: Dominus

Provade en Dominus dressyr för länge sedan och den passade inte min häst - bred, svängd rygg, överbyggd, kort. Han fick en Prestige Top Dressage istället.

F ö sitter man mycket bra. Passar sadeln hästen så blir den ju bra, annars finns det en hel del titta på numera.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 159
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 255
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 288
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Nån som har förslag på sadel som är kort, passar hög manke med rygg åt det lite rakare hållet. Främsta problemet är att hästen har kort...
Svar
1
· Visningar
582
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka