Sv: dominant

Jag tvivlar starkt på att en osäker hund sliter sig lös, springer fram (bort från matte/husse på egen hand) till främmande tikar, attackerar och hugger hej vilt..

Det för mig låter som en aggressiv hund och inte som en osäker hund.

Håller helt med där.

Stallägaren har en hund som är extremt osäker av sig. Hon skäller, reser ragg och kan i värsta fall komma och nafsa men hon "vågar" aldrig gå på ordentligt. Däremot hennes andra hund har flugit på våra ett par gånger och där handlar det helt och hållet om aggressivitet och revirvaktande.

hon umgås med en herdehund och det går jättebra

Hoppsan, tack ska du ha!
Det värmer för en blivande instruktör :)

Till trådskaparen: Hoppas det ordnar sig med din hund.

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
2 684
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Hundavel & Ras Hej! Blev påmind om detta när jag läste den andra tråden om små hundar, där English Toy Terrier togs upp. Har också funderat på att...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI
  • Guldfasanerna