dominant hona

G

gosebus

Jag har två kaniner som är lika gamla (dock inte från samma kull). De är 8 månader.
Jag är väldigt orolig, för min hona håller på att visa sin dominans hela tiden gentemot min kastrerade hane. Och det blir inte bättre, snarare värre. Det började för ungefär 3 månader sen.

Jag vet inte vad jag ska göra... hon rider på honom hela tiden. Till och med när de sitter i mitt knä och ska mysa.

Någon som har tips, idéer eller en lösning på problemet?

Mycket tacksam för svar!

Sv: dominant hona

Det är MARS honor är galna då av brunst, de lugnar sig i maj.... :D Han får stå ut, de brukar göra det med stoiskt lugn :smirk:

Sv: dominant hona

åh... gud va skönt att det inte va nåt värre :)
Jag va riktigt orolig... Jag trodde hon skulle hålla på så året runt hela livet...
Det känns som en sten har lyfts från mina axlar :)

Tack så mycket!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 848
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 806
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 623
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 247
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare