Dominans ,Eller?

S

Smilla1

Måste fråga...fick hem en 15 månaders schäfer hane i dag som vi ska ha på prov.Nu några timmar senare står jag helt frågande....Denna lilla kille har blivit som besatt att min 11 åriga schäfer hane,han springer efter honom vart han än går,de ska juckas och luktas i hans bak oavbrutet!Är inte den äldre inne så står den andra och tok gnäller...han juckar mot täckarn ...ja allt.Just nu tycker jag det är as jobbigt,och hoppas på att någon kan svara vad detta beror på och vad jag isåfall ska göra åt det för att det sk upphöra..Nån som vet?

Sv: Dominans ,Eller?

Ett ganska bestämt nej brukar räcka om man bara är kosekvent:) med ett anpassat bortskjutande.. Bestäm dig för att du inte accepterar beteendet!

Jag tror att det är stress eller ett sexuellt beteende. Min äldre hane gjorde så på valpen när det löpte en tik i närheten.

Jag röstar nog också på stress, efter byte av hem och så.

Se till att hunden är aktiverad och rastad utomhus och kräv sedan att den ligger på sin plats och håller klaffen.

Tack ...ja jag har nog insett att att det är stress...men hur gör jag smididgast för att han ska slippa vara så stressad?

Stress tror jag att det är!
Ge hunden tid.Ta långa promenader så att hunden lär känna sin nya omgivning.När han försöker klättra på den andra hunden säger du till honom.Försök att få hunden att slappna av och ligga på sin plats.(inom hus)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
849
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Nu måste jag få lite hjälp med ett problem som jag blir mycket konfunderad över. Har en 8 årig och en 9 månaders, båda hanar (I familjen...
Svar
6
· Visningar
4 031
Senast: Ciindy
·
Hästvård Hej! Jag skulle behöva bolla lite. Det är så här att jag har en 15 årig halvblodskorsning som för flera år sen drabbades av fång. Vi...
Svar
19
· Visningar
3 777
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 088
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka