Domarutbildning!!

E

eckepue

Någon här som gått den eller ska gå?Några råd på vad man ska tänka på,är det några speciella delar i regelboken de anser är viktigast?osv.Vore kul att få kontakt med nån som ska dit till helgen.

Hej!
själv har jag gått den utbildningen 2001 och 2003.
det du bör tänka på är om du vill bli godkänd d-c domare så läs på REGELBOKEN...det är som en bibel och du lär kunna nästan allt som står i den om du ska vara säker på att bli godkänd....sen är det väldigt viktigt att du ex vet vilka straffpoäng,disk, osv som gäller för grenarna...eftersom att varje gren har "egna" regler som endast gäller den grenen. Och sen hur mycket straffpoäng man ska ge respektive bedömningspoäng.
Jag vet inte hur insatt du är i tävlingsgrenarna och reglerna...men PM mig gärna så ska jag försöka förklara mer ingående vad som jag upplevde vara väldigt viktigt.
lycka till :)MVH Emelyne

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: Red_Chili
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
830
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 173
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
840
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama