Dom har blivit heltokiga

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Nellis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 874
N

Nellis

hästarna förstås... På morgonen står lillhästen o sparkar bakut i boxen medans jag leder ut gammeln (det är ca 20 m från stallet till hagen, så det tar inte särskilt lång tid!!) Så nu är det hål i väggen och snart klättrar hon väl över...

Så, då började jag ta ut lillhästen först, och då blir det samma visa med gammeln (inte riktigt, men nära på!).
När jag tar in dem en o en är det inga problem:
Vad trött man blir, vad kan man göra??

Låt dem gå ut samtidigt, sätt på el-banden eller liknande ända till stallets väggar, så är dom nog nöjda som kan komma ut samtidigt så ni slipper oväsen och söndersparkade boxväggar.....
Ett litet tips,bara.... :)
Själv brukar jag låta min häst gå ut till sin hage själv,beroende på hennes dag och humör.
Fast just nu är det stallägar´n som "alltid" släpper ut hästarna så jag vet inte hur det är nu och hon sa ingenting om detta,fast hon är lite hästrädd och äger själv ett stort och grovt halvblod :crazy:
och han är så jobbig bara som den....
---------
www.bokebacken.com

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 643
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 404
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över... 2
Svar
30
· Visningar
1 901
Senast: Migo
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 371
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna