Dollar, polsk ej godkänd hingst

Görel

Trådstartare
Moderator
Dollar skulle enligt Kurt Graaf vara född 1962, och om jag lyckats tolka hans hadstil rätt vara e Dmuchazh Pozn u Dzwina. Är det någon som vet mera om hans stam, och är det någon som känner till några av hans avkommor?
Jag kände en gång en u Boniana, manna till Falstaff, Bonaparte och Bordeaux, men jag vet att det fanns åtminstone ett par till.

Kontakta Anders Carlsson, Palsgård, Skänninge som hade honom, Har för mig att det fanns Ramzes i honom

Dollar f.1962 svart, bläs, vita bakfötter. Imp. 1966 e. Dmuchacz (poznan har med rastillhörigheten att göra) u. Dzwina ue. Bramin ue. Hetman Krotoszynski

Hade betäckningstillstånd 1966 och betäckte då 8 ston. Ägdes av Nils Värgården i Kisa. Tävlade i hoppning.

En kopmis tror sig ha en diabild på honom, men är ej säker.

Mvh Åsa

TACK!!! :bow: :bow:

Jag skulle jättegärna vilja få se en bild på honom! Sonen jag kände var svart med bläs och väldigt trevlig att hoppa. Men han var född 1968, och alltså tillverkad -67 då Dollar inte hade betäckningstillstånd...

Antar attd et är du som ändrat på Del Mar ;)

Du e snabb du. Ändrade precis efter att jag skickat svaret här på buke :D

Åsa

Sv: Dollar, polsk ej godkänd hingst

Det här fick jag av Solveig ang. Dollar, Först en rättelse på Dollar. I Sverige har hans stam blivit lite hoprörd. Jag har fått de polska böckerna och hittat en del. Hans mor Dzwina är troligtvis ett sto utan stam f 52 mbr med reg nr 75/Zg (Zielona Gora). Detta sto lämnade nämligen Dolina 290/Zg 60 fx e. Dmuchasz, vilken skulle vara helsyster med Dollar. Det verkar ju mycket troligt.

Åsa

Sv: Dollar, polsk ej godkänd hingst

Tänk att Kurt Graaf skrev fel :o

Känner du någon som vet något om polska stammar eller har du polska stamböcker?

I såna fall har jag några frågor :D

Liknande trådar

Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: viltmilla
·
Avel Nej, jag kunde inte undgå att fråga här - "stamtavle-nörderi" är lite för roligt! :D Red en mycket fin äldre SWB dam idag. Hon är född...
2
Svar
32
· Visningar
5 807
Senast: Trissa
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Avel Är det någon hör inne som känner till något om de sk "Bysingsbergsrussen" och deras ättlingar? Bysingsbergsrussen föddes upp av Arthur...
Svar
2
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat

Omröstningar