Dölehästen

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Vidar
  • Startdatum Startdatum
V

Vidar

Är det någon som vet någonting om Dölehästen, undrar om det är någon i Sverige som äger eller föder upp? Jag såg denna ras på TV och föll direkt...

Sv: Dölehästen

Det finns ett antal dölehingstar i avel i Sverige. När de kommer hit räknas de som nordsvenskar. Skrimsblessen, Isvind, Teigeblesen, Heirums Nils, Bronson, Ellabron och Elveligutten är alla dölehingstar men i Sverige går de som nordsvenskar. Det har importerats en hel del dölehingstar de senaste 20 åren så det finns en hel del påbrå från Norge i dagens nordsvenskar.

Sundmin ska vara med också, så tror jag listan är komplett på de dölehingstar som verkar i nordsvensk avel i år.

hej! jag har importerat två döleston från Norge,mycket fina ston exteriört och dom
rör sig bra och har ett otroligt bra psyke.
har avlat en del på dom,

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 453
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka