Sv: Dolda fel

Eftersom jag är rädd för hästen så är det enda jag vill att bli av med henne. Både pappa och jag är beredda att både skänka bort henne och att avliva utan att få ut något på försäkringen, men mamma vill ha tillbaka pengarna. Hade hon kostat 100000 hade väl jag med velat det, men detta är en summa jag kan leva utan, bara jag slipper åka till stallet i skräck varje dag.
Det är inte ens kul att åka till ponnyn, för varje gång jag kommer dit (minst 3 gånger om dan) ser jag den här hästen och vet att jag måste hantera henne.

Ett tips är att hälsa din mamma att när veterinärräkningen inkl självrisk och procentsats är betalt så har ni nog hamnat på plus minus noll...

Dvs billigare att ta bort hästen än att ta kostnaderna för att få den utdömd... dessutom vill veterinärer gärna behandla hästen x-antal gånger innan de dömmer ut den.

Oj såg nu att tråden var gammal...

Undrar hur det gick iaf.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 187
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 959
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 863
Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror... 2
Svar
20
· Visningar
5 404
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka