ztsu
Trådstartare
För några månader sedan köpte jag och min man vårt drömhus, en gammal kåk från 1952 med det mesta av byggnadsvårdsvärde bevarat. Det som behövde åtgärdas var badrummet, vilket vi nu har gjort. I samband med badrumsrenoveringen visade det sig att stammarna inne behövde bytas, vilket vi gjorde. Vissa problem kvarstod dock, och efter filmning av rören var det uppenbart att även stammarna utomhus behövde bytas (avloppsröret var typ av). Detta håller vi på med nu men tyvärr är det inte helt smärtfritt och även kommunen måste göra en del jobb. Kommunens jobb betalar ju inte vi, men övrigt är inte direkt gratis och alla gubbar som varit här har sagt att vi borde kolla upp detta med dolda fel. Jag vet dock inte vem man vänder sig till? Det här var ju inget vi hade räknat med, men det känns ändå lite som att vi får bita i det sura äpplet, gamla hus = saker går sönder? Eller? Avloppsröret var av betong, vattenröret galvat (om det nu spelar någon roll). Och _om_ vi nu kan åberopa dolda fel, vad händer då? Är det förra ägaren som får ta en del av kostnaden eller hur funkar det?