Dokumentera värdesaker?

moster

Trådstartare
Det händer till och från via mitt arbete att jag behöver hjälpa människor i kontakten med sitt försäkringsbolag med anledning av att det blivit utsatt för stöld, rån, inbrott eller liknade, dvs de har blivit av med värdesaker. Ofta ber försäkringsbolagen om tex kvitton, bilder där man bär smycken osv. Vilket jag ofta upptäckt är svårt då många sällan tex har en närbild på sin klocka, sparat kvittot på lämpligt ställe osv.
Jag har mejlat mitt egna försäkringsbolag för att fråga dom om vad som blir bäst enligt deras regler (så om det händer något imorgon blir jag säkert anmäld för bedrägeri 😅) och väntar på svar...

Meen, hur har ni gjort? Jag är ju en vanlig svensson, har ingen dyr konst eller jätte dyra smycken eller kläder, men det skulle ju vara trevligt att få någon krona för grejerna om de försvinner.
Slog mig nu oxå: Hur har ni gjort med djurens grejer? Inbrott i sadelkammaren känns ju inte jätte lockande...
 
Det händer till och från via mitt arbete att jag behöver hjälpa människor i kontakten med sitt försäkringsbolag med anledning av att det blivit utsatt för stöld, rån, inbrott eller liknade, dvs de har blivit av med värdesaker. Ofta ber försäkringsbolagen om tex kvitton, bilder där man bär smycken osv. Vilket jag ofta upptäckt är svårt då många sällan tex har en närbild på sin klocka, sparat kvittot på lämpligt ställe osv.
Jag har mejlat mitt egna försäkringsbolag för att fråga dom om vad som blir bäst enligt deras regler (så om det händer något imorgon blir jag säkert anmäld för bedrägeri 😅) och väntar på svar...

Meen, hur har ni gjort? Jag är ju en vanlig svensson, har ingen dyr konst eller jätte dyra smycken eller kläder, men det skulle ju vara trevligt att få någon krona för grejerna om de försvinner.
Slog mig nu oxå: Hur har ni gjort med djurens grejer? Inbrott i sadelkammaren känns ju inte jätte lockande...
Har dels foto med närbild på både förlovnings- och vigselring samt scannat in kvittot (görs enkelt med telefonen). Fotade även min elcykel när jag köpte den, inklusive inscannat kvitto. Allt sparat på både telefon och iCloud.
Har ett annat smycke som är värt några tusen, finns flera bilder på mig där smycket syns tydligt och min fru har kvar kvittot digitalt då det köptes online.

I övrigt finns inte så mycket av värde då både laptops och TV är typ 8-10 år gamla men köper vi nytt kommer vi absolut ta en bild samt spara foto.
 
Det händer till och från via mitt arbete att jag behöver hjälpa människor i kontakten med sitt försäkringsbolag med anledning av att det blivit utsatt för stöld, rån, inbrott eller liknade, dvs de har blivit av med värdesaker. Ofta ber försäkringsbolagen om tex kvitton, bilder där man bär smycken osv. Vilket jag ofta upptäckt är svårt då många sällan tex har en närbild på sin klocka, sparat kvittot på lämpligt ställe osv.
Jag har mejlat mitt egna försäkringsbolag för att fråga dom om vad som blir bäst enligt deras regler (så om det händer något imorgon blir jag säkert anmäld för bedrägeri 😅) och väntar på svar...

Meen, hur har ni gjort? Jag är ju en vanlig svensson, har ingen dyr konst eller jätte dyra smycken eller kläder, men det skulle ju vara trevligt att få någon krona för grejerna om de försvinner.
Slog mig nu oxå: Hur har ni gjort med djurens grejer? Inbrott i sadelkammaren känns ju inte jätte lockande...
Sadelkammaren/stall är inventerad med foto, smartwater-märkning som är införd i förteckning. Är egentligen inga stora enskilda värden men totalt så blir det katastrof för verksamheten om allt försvinner eller blir skadat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp