Här planeras nästa hund för fullt.. trots att det ligger minst 5 år framåt i tiden (förhoppningsvis, om mina lurvar håller sig friska & krya)..
Maken och jag kan inte enas alls..
Jag vill ha:
Berner Sennen
Briard
Schapendoes
Katalansk vallhund
Irländsk Varghund
Han vill ha:
Vorsther
Dogue de Bordeaux
Australian Sheperd
Jag vet ju inte i dagsläget om vi ska ha en hund för intensivare träning eller mer som sällskapshund/skogsluffare.
Har idag Malinois & det är på gränsen med vad jag orkar i träningsväg..Liiiiite för aktiv för min del.
Vorsther går tokbort då han inte jagar.. Aussie kan jag tänka mig OM vi har djur att valla.
Så då återstår Douge de Bordeaux.. Några bukefalister som har sådan?
Hur är tikarna generellt? Hårda? Svårfostrade?
Hur ser sjukdomsbilden ut? Ganska illa? Hur gamla blir de?
Hur aktiva är de?
Att tänka på?
Är de vaktiga?
Jag har en hel del hunderfarenhet men främst från förarveka hundar (Malle, Briard, Irländsk Varghund, Pumi, Berner Sennen)
Maken och jag kan inte enas alls..
Jag vill ha:
Berner Sennen
Briard
Schapendoes
Katalansk vallhund
Irländsk Varghund
Han vill ha:
Vorsther
Dogue de Bordeaux
Australian Sheperd
Jag vet ju inte i dagsläget om vi ska ha en hund för intensivare träning eller mer som sällskapshund/skogsluffare.
Har idag Malinois & det är på gränsen med vad jag orkar i träningsväg..Liiiiite för aktiv för min del.
Vorsther går tokbort då han inte jagar.. Aussie kan jag tänka mig OM vi har djur att valla.
Så då återstår Douge de Bordeaux.. Några bukefalister som har sådan?
Hur är tikarna generellt? Hårda? Svårfostrade?
Hur ser sjukdomsbilden ut? Ganska illa? Hur gamla blir de?
Hur aktiva är de?
Att tänka på?
Är de vaktiga?
Jag har en hel del hunderfarenhet men främst från förarveka hundar (Malle, Briard, Irländsk Varghund, Pumi, Berner Sennen)