Modig_Korn

Trådstartare
Någon annan här på forumet som spelar detta underbara spel? Gissar på rätt få :p Men om det finns någon, vad föder ni upp för något? Och i vilken kennel? Det är lätt ett av de bästa (hund)spelen jag träffat på, på internet som dessutom till stor del är gratis att spela. Är inne på mitt andra år i spelet (tidsmässigt). Finns under id 5848 och föder upp Skottsk Terrier, Welsh Terrier, Irländsk Varghund och så har jag just påbörjat att föda upp blandraser mellan Saluki och Kinesisk Nakenhund. Ställer mest ut hundarna men tävlar även i Dock Diving (och Lure Coursing med Salukisarna).

Stort plus att de har genetik både till färger och utseende även om just det motarbetar aveln massor om man är lite oförsiktig :angel:
 
Sv: Dogdayzz

Men! Nu måste jag ju prova att spela detta spelet istället för att göra färdigt mina gardiner :(
Men jag återkommer med en utvärdering ;)
 
Sv: Dogdayzz

Det är rätt kruxigt i början, mycket att lära sig och sånt :p men ska finnas nån svensk guide till spelet i en blogg när man googlar på namnet till spelet.
 
Sv: Dogdayzz

Ja! Det var en hel del... Fast verkar roligt! Jag har för få hundar bara! Man blir ju färdig alldeles för fort :p
 
Sv: Dogdayzz

Forumet de har är varm rekommendation ( :rofl: ). Men ah... Sitter ju med över 50 hundar som det är nu, lite mer att hantera så att säga xD Men runt 20-30 hundar är nog softast.


Oh juste... Några av raserna har automatiska bilder så man ser vilken färg de har och så. Av de raser jag kan komma på så här som har sådana bilder är det väl Schäfer, Beagle, Welsh corgi (nån av raserna), Cavalier King Charles Spaniel, Airdale terrier och även Vallhundsblandisar med "herding" som medfödd instinkt.
 
Senast ändrad:
Sv: Dogdayzz

Ja, jag får hänga där tills jag fattar mer xD Och tills jag har fått ihop det bättre med pengar, några tips?
Vad trevligt med bild! Det borde de satsa på att ha till andra raser med. Och så borde de ha mer information om hur man blir "silver, gold"-bone.
Hm... Just nu kommer jag inte på något mer att klaga på ;)
 
Sv: Dogdayzz

Gå till walk och sedan in på adoption center :) Där finns voffsingar att hämta :)

Kl
Jag har börjat spela lite, har bara 2 hundar (Faraohundar såklart ;)) men tycker det är lite småkul iaf. Ska försöka hålla mig på en rimlig nivå och inte som i howrse, där jag ledde hannoveranarligan och fick tvinga mig själv att sluta, eftersom jag spenderade några 100-lappar/vecka :p
 
Sv: Dogdayzz

Ja, jag får hänga där tills jag fattar mer xD Och tills jag har fått ihop det bättre med pengar, några tips?
Vad trevligt med bild! Det borde de satsa på att ha till andra raser med. Och så borde de ha mer information om hur man blir "silver, gold"-bone.
Hm... Just nu kommer jag inte på något mer att klaga på ;)

På penga fronten så ta ett jobb :p Veterinär ger mest lön i veckan men man tjänar antagligen mer på sin affärsverksamhet om man har grooming eller typ boarding. Sen finns ju även några spel där man kan tjäna in lite per dag. Gold bone vet jag inte om man kan bli längre, och silver bone har jag aldrig varit men info om det borde väl inte vara allt för svårt att lokalisera..
 
Sv: Dogdayzz

Jag har en undran! Hur skaffar man ens en hund?

Finns olika sätt...
Sheltret - Varje dag kl 6 (vår tid) så startar spelet en ny dag och när så sker hamnar hundar som bott i sheltret några dagar för allmän placering där kan man adoptera en hund direkt för $150 eller bli fosterhem åt en (max 3 hundar).

Shelter: Fosterhem - Sheltret har i nuläget 9 sidor med hundar som bor i fosterhem. Letar man fram hundar man vill ha som bor i fosterhem ska man trycka på "Adopt" knappen (obvious :D) och vänta tills fosterhemmet accepterar, den får själv avgöra om du är lämplig att ta över hunden.

Adopt - Bredvid sheltret (som har Rescue ståendes på byggnaden) är spelets "djuraffär" för hundar, man får köpa som mest 5st hundar åt gången, sen måste man vänta en månad för att få köpa 2 till, låter man bli att köpa hundar ofta får man återigen 5 som mest efter 2-3 mån. Hundarna i Adopt kostar olika mycket beroende på hur vanlig rasen är i spelet. Är det en vanlig hund = kostar $600, en ovanlig hund = kostar $1400 och så är det priser därimellan.

Andra medlemmar - Uppe på Fetch kan man söka efter om nån medlem säljer hundar. Hundar kan antingen säljas publikt, och då kan vem som helst köpa eller privat varvid man måste lägga bud och budet ska accepteras för att man ska få köpa.



Är man betalande medlem kan man importera hundar, man får bättre hälsa och utseende än hundar man köper i Adopt, dessutom får man välja själv vilken valp man ska ha mellan två olika eller något sånt... (Aldrig varit betalande).
 
Sv: Dogdayzz

Loooong time ago xD Har inte spelat det på... 5-6år eller något :p
Fick min kompis som spelat showdog under hela den långa tiden att bara spela dogdayzz däremot :D
 
Sv: Dogdayzz

Knapp

Reggade mig igår, men förstår verkligen inte hur man skaffa mat? Köpt en av varje sorts mat i affären men sen när man går in på inventory kan man ju inte placera den hos sin hund? Hjälp någon?
 
Sv: Dogdayzz

Klicka på "use item" och sen typ på vad det står xD Hundens namn etc. Finns där inga namn har man redan ett foder signat på hunden. Då måste man in på hundens sida och i fliken "General" och längst ner "Food:" *nuvarandemats namn* (remove).. Removet klickar man på och sen provar man nästa mat på hunden. Just den detaljen är såå dryg. Men det ska komma nytt mat och skötsel system snart.

Hundarna har särskilda leksaker och särskild mat...
Alla hundar som äter Kyckling (gul förpackning) vill ha helt runda bollar
Alla hundar som äter Anka (grön förpackning) vill ha bollar med håligheter i
Alla hundar som äter Ris (blå förpackning) vill ha freesbes
Alla hundar som äter Lax (rosa förpackning) vill ha tuggrep
Leksakerna hippo, tennisboll och gammal sko kan alla hundar oavsett mat lekak med
 
Sv: Dogdayzz

Du verkar ju vara insatt, så jag frågar dig. :D

Jag har spelad i typ en vecka nu och har tre hundar. Håller efter dem varje dag och ger mat, vatten, leker, groomar, går promenader osv.
Men de senaste dagarna har alla hundars health gått ner till typ 20%. De är vaccinerade, och jag har försökt ta dem till veterinären, men där säger de bara att hunden är i "poor health" och att de inte kan göra något. Tjena, det visste jag redan.

Har du någon aning om vad det beror på?
 
Sv: Dogdayzz

Testat att städa/laga kennelutrymmet? :D

Verktygen för det finns att köpa i store, tror det är en skurhink som ikon, köp en av varje grej och stock kennel med de från inventory. Klicka på Kennel sidan och sen på Manage > Manage Your Business och klicka på knapparna för varje rengöringspryl där. Få bort de gråa stjärnorna osv x) Hundarnas hälsa går inte upp direkt utan om några dagar efter städning/lagning
 
Sv: Dogdayzz

Jahaaaaa! :D
Har varit inne där och rotat någon gång, men tänkte att det var när man arbetat länge inom ett yrke och öppnat eget.

Tack!
 
Sv: Dogdayzz

Jul och vinterdesignen kom ju på i dag, men det innebär två (tillfälliga) "tävlingar" som man kanske missar om man inte tänker på det. Den ena är en quest med gåtor som man ska lösa runt på hela sidan och när man är klar med den får man välja ett pris själv. Exempel:

Gåta nr 1 som jag fick:
"The snow is falling on the ground
And as you pass on by the pound
A feeling of love fills up your heart
Will you give this dog a fresh start?"
(sheltret är rätt svar och där får man nästa gåta att lösa).

Den andra 'tävlingen' är att man besöker alla i online listan och "sjunger" en julsång (genom att klicka på en knapp i toppen av deras sida), vissa får man candy canes av (slumpas) och godiset kan man byta in mot koppel och leksaker med jultema (som om man skippar att använda det har ett värde av typ 2000-4000).
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 011
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp