Sv: Dodson & Horrell näringsinnehåll
Jag ifrågasätter inte att fodret kan vara riktigt bra, men jag vill VETA vad fodret jag ger innehåller. Det är sättet det marknadsförs på som jag vänder mig emot. Att jag dessutom tycker att man ska gynna svenska producenter är en bisak i just den här diskussionen.
Du får googla på detta för jag kan inte skriva en förkortad version här, det blir som en halv roman i så fall. Men jag kan garantera att ingen som har läst på om GMO soja är intresserad av att stödja det sättet att odla på. Du kan börja med att kolla på det här, så får du googla runt lite på egen hand sen
http://komigenuva.wordpress.com/201...ifierad-soja-orsakar-sterilitet-hos-daggdjur/
*KL*
Oavsett vad som skrivs här om "Build up" så har jag aldrig haft en häst som är så välmusklad, blank, snygg och perfekt att rida som den jag har nu - och han fodras med just "Build up". Sen tycker jag att den personen som svarar för D & H,s produkter här i Sverige har varit extremt tillmötesgående varje gång jag har ringt henne, och det har jag gjort ett flertal gånger för att diskutera deras foder. Jag kan hålla med om att man kan höja ett frågande ögonbryn när man läser innehållsförteckningen på detta foder, för det gjorde jag också. Men hästen talar för sig själv, så får innehållet i fodret gärna ifrågasättas, jag ser det jag ser ändå. Jag är kanonnöjd med fodret - fast jag håller med om att rent logiskt borde det inte fungera. Men det gör det. Fråga mig inte hur det går till för det vet jag inte.
Jag ifrågasätter inte att fodret kan vara riktigt bra, men jag vill VETA vad fodret jag ger innehåller. Det är sättet det marknadsförs på som jag vänder mig emot. Att jag dessutom tycker att man ska gynna svenska producenter är en bisak i just den här diskussionen.