Sv: Dodson & Horrell näringsinnehåll
Jag vill veta det smältbara proteinet på Safe & Sound
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
om man nu vet att man ska använda sig av en specifik fodersort iaf under ett år. Kan man då inte skicka in det på analys? Som en höanalys men med müsli? Då måste man väl kunna få reda på de riktiga värdena?
Om ni inte kan få smrp, kan ni inte istället räkna foderstaten som man gör utomlands?
Har du någongång fodrat med Dodson? Gör det och berätta sen hur hästen ser ut.
Det är inte bara proteinvärdet som anges på annat sätt för deras produkter. Energivärdet anges också på annat sätt.
Det är inte bara D&H:s produkter som inte anger energi- och proteinvärden enligt det svenska systemet. Detta gäller i princip alla foder som inte är tillverkade i Sverige, t.ex. Hippylyt, Pavo, Dodson & Horrell, Baileys, British Horse Feeds (Speedi Beets) m.fl. Det går därför inte att göra en foderstatsberäkning enligt det svenska systemet med dessa foder. Jag är förvånad över att dessa produkter överhuvudtaget får säljas i vårt land utan att deklarera näringsinnehållet enligt våra regler.
Samtliga produkter som jag har tittat på anger t.ex. smältbar energi (DE) istället för omsättbar energi (smältbar energi är någonting helt annat än omsättbar energi) och i de flesta fall saknas uppgift om smältbart råprotein..
På vilket sätt orsakar just GMO-sojan större miljöförstöring än annan, icke ekologiskt hållbar odling?