dodson & horrell devils claw root

aglaonema

Trådstartare
Har köpt djävulsklorot från dodson & horrell och på burken står det att en liten häst ska ha 1 mått/dag och en stor häst 2 mått/dag men det finns inget mått med i burken. Är det någon som vet hur mycket man ska ge tror det är ganska viktigt att det inte överdoseras? Hur länge bör man ge, 1 månad?

Sv: dodson & horrell devils claw root

Jag använder ren, krossad, outblandad djävulsklorot och ger 1 msk./dag åt vår d-ponny
Dodson & horrel, är den "förädlad"?:)

Glömde säga att vi långtidsbehandlar vår pensionär! Han är helt frisk enl. vet.undersökn. men lite stel med ålderns rätt! Blivit tipsade att göra korta uppehåll då och då.

gräv ordentligt för en mått ska vara med. om jag inte minns fel är de en 15 ml mått.. men är inte säker.. annars kontakta den du köpte den av så får dom fixa en mått åt dig.

Nu har jag hittat ett mått i burken. Nånstans i bottnen var det nergrävt. Har grävt i den innan men hittade inget så jag trodde inte det fanns nåt mått. 15 ml var det. Det står inget på burken hur länge man kan ge av det utan att göra uppehåll är det någon som vet? Har ju hört att det inte är bra för magen i längden.

Vi har gett i olika långa omgångar utan problem. Tror den längsta omgången var nästan 8 månader, men i övrigt har det varit under ett par månader och därefter uppehåll. Tycker det fungerar bra på vår äldre häst som är fullt frisk men lite stel av åldern.

Ok, då kan man nog ge det ganska lång tid i alla fall men har du sänkt dosen efter ett tag eller gett full mängd hela tiden?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
742
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 754
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur