Dobermann Pincher

O

oseriös

Vad är det? Vad är det för skillnad mot vanlig Dobermann?

Sv: Dobermann Pincher

men vad menar dom då när det står såhär i en annons:

Tiken är Dobermann Pincher, hanen är Dobermann.

Att tiken är en korsning mellan dobermann och pinschér ( dvärg eller mellan kanske) kan det ju vara.

Enya skrev:
Att tiken är en korsning mellan dobermann och pinschér ( dvärg eller mellan kanske) kan det ju vara.
Eller så är de idioter.Ingenting förvånar mig längre:angel:
En person hävdade bestämmt att doberman pincher är dom utan svans och med uprättstående öron, och doberman är dom med hängade öron och svans.

escodobe skrev:
Eller så är de idioter.Ingenting förvånar mig längre:angel:
En person hävdade bestämmt att doberman pincher är dom utan svans och med uprättstående öron, och doberman är dom med hängade öron och svans.
Så korkat!!:D Jag har dobermann pinscher, för det "fullständiga" namnet låter lite roligare än bara dobermann:D:p

Den korrekta benämningen är Dobermann. Tidigare kallades rasen för Dobermann Pinscher men det har man numera korrigerat eftersom Dobermann inte har ett dugg med pinscher-raserna att göra.

Men precis som att det finns folk som fortfarande kallar Shetland Shepdog för dvärgcollie så finns det de som kallar Dobernmann för Dobermann Pinscher. Jag är inte så förtjust i det.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 654
Senast: Kakis
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 258
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 711
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar