DNA-analys

CK

Trådstartare
Vet nån vem/vad man kontaktar om man vill efterlysa ett försvunnet dna-prov?
Väntat och väntat på arab-ettåringens pass. Nu, 8 månader efter att jag sänt in dna't så har ARAB inte fått svar, och rekommenderade mig att kolla med SLU(?) vart det tagit vägen.
Nu surfade jag runt, men hittar inte riktigt vart man ska vända sig.
Är HELT säker på att jag skickat in hårstråna.

Sv: DNA-analys

Uff, det kan ta tid!
Det skall väl ta max 4 veckor, men jag har varit med om mycket strul! :crazy:

Har för mig att det var hit jag ringde och tjatade, om det nu inte var så att det var härifrån jag blev skickad till rätt person!

Sofia Mikko, institutionen för husdjursgenetik vid SLU 018-67 19 79 eller 018-67 28 04.
e-post: Sofia.Mikko@hgen.slu.se
Husdjursgenetiska laboratoriet
Inst. för Husdjursgenetik
SLU
Box 7023
S-750 07 Uppsala

Lycka till!
mvh

Bussigt!
Har nu mailat henne, så får vi se om mysteriet löser sig.
Antagligen får jag väl skicka in ett nytt prov...

Säker och säker....
Först trodde jag det, men när jag kontaktade ARAB så påstod dom att de inte fått in dna-svaret, och alltså inte kunde göra passet/registreringsbeviset.
De uppmanade mig att kolla upp detta, eftersom det tagit så lång tid.
Jag har ingen anledning att inte tro dom.

Hm, pm:a mig om du inte får svar från Sofia Mikko. Det var samma visa när vi DNA-testade för ett par år sedan. Veckorna gick och blev till månader utan att något svar dök upp. Till slut ledsnade jag och ringde SLU och beklagade mig, dagen efter fick jag svaret via telefon och på papper ett par dagar senare.

Jag ringde dit i dag och dom hade haft krångel med en maskin och flera sjuka i personalen. I mitt fall var stos dna klart men inte fölets, så hörde jag inget i från dom på 14 dagar, skulle jag ringa ingen och jaga på dom.

Fick svar nästan på direkten... :)
Han var klar, men tydligen var det problem med hans morsa? Hon skulle "behöva kompletteras" innan det är klart.
Knepigt, hennes tidigare avkommor har ju fungerat, och jag vet att han inte är en bortbyting.. ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
13 842
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 642
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Sedan i mitten på april i år har jag varit inlagd tre gånger på sjukhus för njurbäckeninflammation. Varje gång med intravenös...
Svar
19
· Visningar
1 730
Senast: Summerwind
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 950
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II