DMSO -Löksoppa

H

Helan

Hur ofta och hur länge kan man använda det?
Lappen på flaskan trillat bort, nu behöver jag använda det till ett överben på min valack, och kommer inte ihåg....

Sv: DMSO -Löksoppa

Halllllåååååå...ingen som använt detta?

Halllllåååååå...ingen som använt detta?

Joo, lugn... :angel:

Svaret blir nog olika beroende på vem du frågar. Och i vilken koncentration du har.
Har du 50% DMSO så bör du inte lägga på oftare än varannan dag under max en vecka. Har du svagare, upp till 25%, kan du lägga på tätare. DMSO blistrar normalt inte men har du en känslig häst så kan den reagera med "blisterflagor" efter ett par dagar, då bör du göra uppehåll.
Har du en tävlingshäst så tänk bara på karenstiden.
Personligen tycker jag dock att våtvärmande med arnika fungerar bättre på överben...

Vi satta de på en häst med en fd knäfraktur då de blev reaktion när skruven tagits bort.

Liknande trådar

Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
563
Senast: Valle
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
706
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka