djurskyddet!

L

lollepoppii

jag har haft kontakt med djurskyddet då jag och killen bestämt att vi ska ta en hund från dom och försöka hjälpa!! då man pratar med denna tjej så är de fruktansvärt många som hör av sej och skyller på dåliga familjeförhållande, dom skickar dit sin hund och hoppas på de bästa .. iofs ett smart val , men de är så många som gör så ! har bland annat hittat min hunds bror på blocket och ha legat där i ett antal månader ,, nu ska han till djurskyddet! ja tycker att de är tragiskt att vem som hellst får skaffa hund överhuvetaget! tack och lov att dom ger hunden till djurskyddet å inte nån idiot bara ! och utan djurskydd skulle de juh vara hämskt,, dom gör ett utmärkt jobb och får för aldeles lite stöd!

Sv: djurskyddet!

Vad menar du med att "du hittat din brors hund på blocket"? Har han sålt den till någon som säljer den på blocket, eller är det han själv som vill bli av med den?

Aldrig att jag skulle lämna en hund som ska omplaceras till någon sådan organisation :cool:

Föredrar att se till att de får goda hem på egen hand, så att man vet var hunden hamnar och att den har det bra!

Vad menar du med att "du hittat din brors hund på blocket"? Har han sålt den till någon som säljer den på blocket, eller är det han själv som vill bli av med den?

Nja, du har nog läst lite bakvänt, det står "hunds bror" och inte "brors hund" :D

men en del får helt enkelt inte "bort" sina hundar, och tyvär fins de juh de som inte bryry sej så nog e de bättre alternativ än att sälja hunden till nån tok bara för att bli av me den !

men en del får helt enkelt inte "bort" sina hundar, och tyvär fins de juh de som inte bryry sej så nog e de bättre alternativ än att sälja hunden till nån tok bara för att bli av me den !

Vilket jag tror till stor del beror på att de flesta sk. "seriösa" hundägare promt ska ha en valp...

Det tjatas så mycket om dom kritsiska månaderna som unghund etc etc och folk gnäller till höger och vänster för att dom inte kunnat träna sin hund under dessa förbaskade månader på grund av skador och det ena med det andra...

Behöver jag nämna att min hund är omplacerad vid 2 års ålder och han hade inte gått ett steg fot innan han var sådär en 18-20 månader... Han har samlat ihop till sitt LPI och vi ska starta tvåan i sommar.

Det går visst att lära gamla hundar sitta! (Något som alal vet om, men som få verkligen är övertygade om in i hjärtat...)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka