Djurplågare försökte strypa häst med ett spännband

Sv: Djurplågare försökte strypa häst med ett spännband

Hur kan nån vara så sjuk? Hoppas att nån surrar fast balsnöre runt hans hals efter det här :devil: STACKARS häst!

Vad är det för ett j*vla stolpskott som kommit på en sån idiotisk idé?! Skjut f*nskapet! :mad:

Spännband.. det kan inte vara så att någon försökt leda iväg hästen med en provisorisk "ledtygel" men att det sket sej och spännbandet drogs åt?
Låter ganska knäppt att strypa en häst.. brukar inte hästplågare skära och ha sej :devil: :mad: :mad:

Pissigt är det iaf.. folk ska ge fan i andras djur :mad: :mad:

Hur finns det så sjuka människor!? Jag håller med om att det låter mer som att nån försökt leda hästen på det sättet, och hästen ryckte eller nåt?

låter ju troligt faktiskt!
har hört att det finns en polsk liga i mina trakter som tar hästar å skickar till slakt i polen....

å sommarbetshästar har ju oftast ingen grimma på sig....

idioter som gör såhär!!!!
Det e så man önskar att man hade haft en "elak" häst som sparkar å bits...... :devil:

Jag kan känna mig lugn om sommarnätterna,
sanni är vad dom flesta kallar den elakaste hästen dom någonsin mött.
Hon attackerar folk jämt och ständigt. :devil:
Tror iofs inte att det skulle komma sådana människor hit till skogen. :smirk:

Messy skrev:
har hört att det finns en polsk liga i mina trakter som tar hästar å skickar till slakt i polen....
:
det fanns här oxå förut. dom hade en stor hästbuss så så fort ja såg en hästbuss i närheten av vårt stall så vart jag skiiiit rädd å sprang hem å kolla om pållen va kvar...

Tydligen lutar det mera åt att det var någon som försökte sno hästen och att det misslyckades och att hästen själv har trampat på spännbandet så att det drogs åt.

Hästen var tydligen en islandshingst som hade fått pris på någon utställning ganska nyligen. Kanske var därför de valde just honom.

Tycker dock ändå att personen som gjorde detta borde få ett långt och plågsamt straff. :devil:

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
2 082
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 071
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 023
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 364
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.