Hade ut någon typ av djurkommunikatör till min ponny för ca 20 år sedan. Det var en annan tjej i stallet som bokade kvinnan och sedan blev vi nyfikna och hakade på. Kvinnan bodde flera mil inåt landet, hade aldrig sett hästarna förut och fick ingen som helst förhandsinformation mer än hur många hästar hon skulle ”prata” med.
Hästen stod lös inne i boxen och hon stod snett framför honom och tittade på hans huvud och antecknade vad han ”sa”. Det tog väl ca 15-20 min.
Sedan berättade hon för oss vad han hade sagt. Bla sa han att han nyss hade varit så fruktansvärt törstig men att en människa hade hindrat honom från att få komma fram och dricka. En skamsen och förvånad kvinna som ägde ponnyn som gick i samma hage som min erkände då att när hon hade kommit till stallet så hade våra hästar haft slut vatten. Hon hade hämtat vatten och låtit hennes häst dricka först och därför hållit bort min ponny under tiden innan hon hämtade vatten åt honom oxå.
En annan sak dom min ponny hade talat om för kvinnan som pratade med honom var att ”det sticks och gör ont när du sitter på min rygg” just den meningen hade hon skrivit ner på pappret kommer jag så väl ihåg. Då gick vi och kollade min sadel men hittade inget som kunde orsaka någon smärta. Min mamma åkte och köpte en gelpadd åt honom kommer jag ihåg
Någon månad senare så hade vi ut en sadelprovare dom då upptäckte att bommen var helt av på min gamla hubertussadel. Så inte konstigt om det stack och gjorde ont i ryggen på ponnyn.
Han sa även att han hade ont i ett bakben. Men ingen såg någon hälta. Men ungefär samtidigt som vi provade ut ny sadel så började en hälta synas och han behandlades i det bakben som han enligt hästprataren hade ont i.
Det är enda gången jag anlitat någon djurkommunikatör. Och jag var skeptiskt men den gången så stämde allt det hon sa. Och jag anser ändå att det var rätt specifika saker hon förmedlade och som då även visade sig stämma.
Vi fick bara ha en och en häst inne i stallet för att hon inte skulle blanda ihop vad hästarna sa till henne. Hon såg deras meddelanden i bilder. Kommer inte ihåg vad de andra hästarna sa men kommer ihåg att flera saker stämde. Men det innebär inte att jag tror på alla som påstår sig kunna prata med djur.
Kanske var samma som jag hade, var oxå 20 år sedan. Var i landet bodde du ?