Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har förstått vad det innebär, däremot inte huruvida förbudet sträcker sig utomlands. Vi har hus utomlands och tänkte skaffa häst där, fast via min partner.Ett djurförbud innebär att man inte får
Vad menar du med hur ofta utfodring ska ske? Du får inte utfodra djur.
- äga djur
- utfodra eller vattna djur
- rasta djur
- vårda eller sköta djur
- arbeta med eller träna djur
- transportera djur
- ha ett faktiskt inflytande över hanteringen av djur
Respektera ditt förbud. Du har fått det av en anledning. Skaffa inga djur.Jag har förstått vad det innebär, däremot inte huruvida förbudet sträcker sig utomlands. Vi har hus utomlands och tänkte skaffa häst där, fast via min partner.
Nyss hade du ju en häst som inte presterade på träning som du skulle slakta. Hur kan du ha en sådan om du har djurförbud?Hej, jag har fått djurförbud. Hur ofta ska utfodring ske egentligen? Sträcker sig djurförbudet även utomlands?
Se mitt svar ovan.Respektera ditt förbud. Du har fått det av en anledning. Skaffa inga djur.
Jag efterfrågar svar på min fråga, inget annat.Respektera ditt förbud. Du har fått det av en anledning. Skaffa inga djur.
Svaret är "Det beror på"Jag efterfrågar svar på min fråga, inget annat.
Beror på vad?Svaret är "Det beror på"
Flyttar du utomlands så lär du komma undan sorgligt nog.Jag har förstått vad det innebär, däremot inte huruvida förbudet sträcker sig utomlands. Vi har hus utomlands och tänkte skaffa häst där, fast via min partner.
Mänskan har inte djurförbud. Mänskan har ingen häst. Mänskan vill bara skapa debatt.Men lägg av. Att du har djurförbud beror på att du inte är lämpad att ha djur. Då skaffar man inga djur. Punkt.
Jag har inte direkt påstått att jag ska skaffa djur. Min partner ska skaffa. Och det är inte ens i Sverige.Men lägg av. Att du har djurförbud beror på att du inte är lämpad att ha djur. Då skaffar man inga djur. Punkt.
TackFlyttar du utomlands så lär du komma undan sorgligt nog.
Hästar ska minst kollas minst 1 gång/dygn så även om du har fri tillgång så kan det vara lämpligt att kolla hygienen på fodret samtidigt.
Fast alla länder har olika lagar om djur så får kolla det andra landet.
Det finns ändå inte något att diskutera. Har en person djurförbud är det solklart. Man ska inte äga/ta hand om djur. Om hens partner skaffar djur utomlands gäller samma sak. Personen med djurförbud för inte ta hand om djuren.Mänskan har inte djurförbud. Mänskan har ingen häst. Mänskan vill bara skapa debatt.
Men fy vad tråkigt...respektera att du inte bör ha ansvar för djur. Måste du fråga en sådan fråga här via den partner så antar jag att din partner inte är någon hästmänniska heller.Jag har förstått vad det innebär, däremot inte huruvida förbudet sträcker sig utomlands. Vi har hus utomlands och tänkte skaffa häst där, fast via min partner.
Utfodring ska ske tillräckligt ofta för att djuret inte ska bli mager. Och självklart av bra kvalité.Hej, jag har fått djurförbud. Hur ofta ska utfodring ske egentligen? Sträcker sig djurförbudet även utomlands?