Djurambulans vad kostar det?

HannaPP

Trådstartare
Hej!
Våran ena tvååring är nästan blockhalt på ett bakben, och lättare halt på ett framben, ska ringa Skara i morgon, men jag funderar på hur man fraktar honom, han har ju vissa problem ju! Han var halt för två veckorsedan på bakbenet, veterinären var där och sa hovböld, hovis kom och sa troligtvis inte hovböld, kanske hovbens spricka. Vi bandagerade honom och han blev bättre efter ett par dagar. Helt bra släppte jag ut honom i stor hage och hittar honom på e-middagen väldigt halt. han är varm på alla 4 benen,trampar bara ner tån när han går men kan ibland ställa sig på det och lyfta andra benet! hade idag 38,6 i feber.är öm på ett framben.
Har ingen aning om vad detta kan vara, så jag ringer Skara i morgon, men som sagt, det blir ju problem att köra honom i detta tillståndet.

Vad kostar djurambulans?

Mvh Hanna

Sv: Djurambulans vad kostar det?

telnr finns i ridsport, ring och fråga! hoppas att pållen blir frisk!

Sv: Djurambulans vad kostar det?

*KL*

Måste bara få liv i denna gamla tråden och fråga hur det gick med din pålle? Min 1½ åring uppvisar samma symptom och nu tror distriktaren hovböld, men varnar för hovbens spricka. Har sedan tidigare tid på klinik på måndag så vi får avvakta tills dess.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 613
Senast: bellala
·
Hästvård Hjälp!! Vad tror ni det kan vara? Tog ut min häst i hagen som vanligt. Inga fel på henne. 2 timmar senare är hon blockhalt.. Har varit...
Svar
15
· Visningar
3 385
Senast: Mia_R
·
Hästvård Måste få bolla lite tankar med er.. Först en kort bakgrund: Islandshäst på 25 år. Haft fång 3 gånger, senaste fånganfallet var 2011...
Svar
17
· Visningar
6 924
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka