Djurambulans helsingborg...

N

Nenna

Finns det någon här som vet vad det kostar att anlita dom för att hämta en sjuk häst OM förs.bolaget inte tar den kostnaden?? Har i nuläget en mkt halt häst på alla fyra benen, o vet. kan inte fundera ut vad det är. jag vill ha in henne på djursjukhuset, men hon klarar inte att gå 20 utan svåra smärtor o än mindre stå i vanlig transport och pararera sin vikt o ballans själv...
Någon som kan hjälpa???

Sv: Djurambulans helsingborg...

För din hästs skull tycker jag att det ska kvitta vad det kostar- men det är ju inte alltid så lätt, det förstår jag...
Varför skulle försäkringen inte ta det? VAr bor du? Vilket Bolag? Vilka mer symtom? Hur länge har det pågått?

Vet en som tog utan att försäkringsbolaget betalade. Det kostade ca 3000 har jag för mig. Värt varenda öre - underbara människor. Men de kör enbart om det är akut tror jag?

Hoppas det ordnar sig för dig.

Beror ju på hur långt bort du bor, samt om hästen behöver någon behandling under färden. Ring & fråga!

Tack alla för svaren! jag "slängde in" frågan innan jag åkte till stallet. Ringt o kollat både med förs. bolag o behandlande vet. han har bedömt att hon ska in imorgon o under natten får hon smärtstillande (annan sort än den hon haft innan). Bestämde mej för att anlita ambulansen vad än min vet. hade sagt. Som någon sa här innan, pengar spelar inte ngn större roll, klart hästen inte ska lida!! Så, nu hålls det alla tummar o tår för att dom ska komma fram till vad det kan vara....
Tack för era svar!!

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 049
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
2 492
Senast: Sasse
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 764
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 028
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama