Djur som polisen tagit hand om

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 886
F

Fjunet

Djur som polisen tagit hand om av diverse anledningar (misskötsel osv), vad händer med dem? Kan man som privatperson höra av sig och säga att man skulle vilja ta emot dem?

Sv: Djur som polisen tagit hand om

Det görs en kontroll bland anmälda förlorade djur för att hitta ägaren. Kan inte anmälaren ha djuret kvar, kan det hämtas efter beslut av polisen. Hundar körs till ett hundpensionat/hundstall där de får bo och vård under föreskriven eller överenskommen tid. Ägaren får själv stå för förvaringsavgiften.

KÄLLA: www.polisen.se

Sv: Djur som polisen tagit hand om

Fjunet skrev:
Djur som polisen tagit hand om av diverse anledningar (misskötsel osv), vad händer med dem? Kan man som privatperson höra av sig och säga att man skulle vilja ta emot dem?
Det kan man göra. I alla fall i Västerås. Det är inte alltid polisens kontaktnät kan ta emot djuren, det kan vara fullt. Ring till dem och fråga! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 741
Senast: tanten
·
Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
881
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
1 992
Senast: Amha
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 651
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025