Ja, hur blev det så, och vad kan vi göra åt det? Jag har hästen installerad på 4H-gården utanför Arvika och till gruppverksamhet och dagläger kommer nästan bara tjejer. En mamma kommer och lånar en ponny och lär siin lille son rida men inte tillsammans med andra. På gården finns alla traditionella lantbruksdjur utom gäss, + att det finns några smådjur. Det finns mycket att göra - inte bara gulligull med djuren. Jag tror killar i låg o mellanstadiåldern skulle trivas alldeles utmärkt om dom blev några stycken.
Jag fick höra att i ledningen på brukshundsklubben, Arvika, så är det enbart kvinnor! Och än om en o annan kille kommer och tränar med sin hund så är det inte alls som förr. Det där sprider sig ju ner i åldrarna "vovven är mammas ansvar..." och så blir tonårskillen sett på som udda om han vill träna med hunden - särskilt om det inte är en stor o tuff brukshund!
Jag fick höra att i ledningen på brukshundsklubben, Arvika, så är det enbart kvinnor! Och än om en o annan kille kommer och tränar med sin hund så är det inte alls som förr. Det där sprider sig ju ner i åldrarna "vovven är mammas ansvar..." och så blir tonårskillen sett på som udda om han vill träna med hunden - särskilt om det inte är en stor o tuff brukshund!