Djupverkande för muskler

Iddefixen

Trådstartare
Finns det något sätt att mjuka upp en häst muskler på för en amatör, som inte är haj på massage.
Hästen får behandling med laser och akupunktur var sjätte vecka. Men därimellan vore det bra att kunna jobba med musklerna.
Brukar använda en Magboy (magnetmassageboll) på henne och så stretchar jag henne efter varje ridpass.
Men finns det något riktigt superliniment eller liknande man kan använda? för jag känner inte att jag kommer på musklerna på "djupet".

Är det benen du "vill åt", så kan jag rekommendera Back On Track. De är enormt "djupverkande" både på min häst och på mig själv.

Thumper massage....sök på optilas...deras massage apparat är helt suverän...den med 2 "knöddar"......verkligen djupmassage...

Min rekommendation på "superliniment" är Aloe Vera Heat lotion. Den går verkligen in på djupet och jag använder den både till mig själv och hästen.
:)

Vill du veta mer berättar jag gärna!

/Snorpan

Magboyen är ju jättebra. Om du vet exakt var du vill gå in på djupet så kan du tejpa fast en Mini ovanför stället. Textiltejp.
Du kan oxå be att de som ger akupunktur och laser visar dig var du kan lägga akupressur, då kommer du djupt.

En ganska liten (4-5 cm) cirkelrund magnet med keramisk fiber på ena sidan.
Magboyen används över ett större område, men Minin brukar jag tejpa fast över en smärtande punkt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Eller kanske snarare hålla muskler mjuka. Jag har problem med spända muskler i rygg, nacke och axlar. Som så många andra. Idag var...
Svar
19
· Visningar
2 078
Senast: sthu
·
Hästvård Jag köpte mitt sto Barka för ungefär ett år sen. Då hade jag redan ridit henne under flera år och var väl bekant med att hon haft...
Svar
16
· Visningar
2 961
Hästvård Får börja med att säga att hästen är under utredning av veterinär(er). Ska in igen på klinik fredag. Men önskar input och erfarenheter...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
24 568
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar