Alexandra_W
Trådstartare
Jag behöver tips på ett skrittäcke (= knäpps framför sadeln) som är regntätt och andas, samt är ofodrat. Men som är djupt i sidorna, och inte ligger som en liten kalott...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag behöver tips på ett skrittäcke (= knäpps framför sadeln) som är regntätt och andas, samt är ofodrat. Men som är djupt i sidorna, och inte ligger som en liten kalott...
Andas vet jag inte, men Hansbo har ett reflex-ridtäcke som stämmer rätt bra in på dina övriga önskemål...
Glömde. Inte neon/reflexfärgat (kantreflexer eller så är okej)
Amigo Competition Sheet 3 in 1. Jag tycket att det andas ganska ok de gånger jag använt det ofodrat. Ska dock inte svära på hur långt ner på sidorna det går på en häst modell större. Det sitter dock bra på två olika islandshästar där den ena är ganska liten i kroppen och den andra har betydligt grövre rumpa. (Båda har dock stl 125 i vanliga täcken...)
Nu blev det nästan roligt. Det är efter att ha konstaterat att just ett inköpt sådant är för kort på sidorna som jag skrev tråden. Så sitter inte alls djupt på min fröken tyvärr.
Z-täcket? Du kan skicka mått till dem så syr de efter dem. De syr till exempel mina vanliga täcken 130cm långa med 145cm skärningen i bogen.Jag behöver tips på ett skrittäcke (= knäpps framför sadeln) som är regntätt och andas, samt är ofodrat. Men som är djupt i sidorna, och inte ligger som en liten kalott...
Jag har ett från shires som sitter som en kjol på min häst. Går typ till haserna. Mitt är i och för sig i reflextyg men det kan kanske vara värt att titta på shires täcken?Jag behöver tips på ett skrittäcke (= knäpps framför sadeln) som är regntätt och andas, samt är ofodrat. Men som är djupt i sidorna, och inte ligger som en liten kalott...
Jag har ett från shires som sitter som en kjol på min häst. Går typ till haserna. Mitt är i och för sig i reflextyg men det kan kanske vara värt att titta på shires täcken?