Djupfrysta morötter i landet...

Milene

Trådstartare
Idag när jag började röja i växthuset upptäckte jag en rad med morötter som inte tagits upp i fjol. De var stora, kraftiga och fina, alldeles orange, och den lilla "kvisten" ovan var grön. MEN de var alldeles djupfrysta, liksom marken de satt i.

Har därför en liten fråga till allvetande buke; skulle det gå att knapra i sig en sådan morot utan att få magknip..?

Sv: Djupfrysta morötter i landet...

Magknip får du nog inte men ge dem inte till några hästar för det är väldigt mycket mer socker i dem än vad det brukar vara. De kommer alltså att smaka ganska sött men testa du.

Morötter är tvååriga, får de stå kvar kommer de blomma i år, men om de är så goda vet jag inte. Du får väl testa och rapportera? :d

Jag hade lätt ätit dem. Tina loss dem med lite varmvatten, ta in och låt tina i rumstemperatur och sen är det bara att äta.

Låt dem sitta kvar så blommar de i år, då kan du ta frön till nästa års skörd =)

De är nog rätt träiga vid det här laget, skulle jag gissa. Varför du skulle få magknip förstår jag inte? Moroten lever ju uppenbarligen och är alltså inte rutten eller dålig på annat vis. Morätter är ju heller inte alls ett hårdsmält eller extremt känsligt livsmedel, när det gäller bakterietillväxt och sådant.

Morötter är ju tvååriga växter, även om vi sällan odlar dem så i Sverige eftersom det är lite för kallt, men dina morötter har trotsat kylan!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar

Tillbaka