Djävulsklo

Sv: Djävulsklo

Jag ger djävilsklorot till min gamling på vintrarna. Han svullnar mkt i bakbenen och han blir väldigt stel. JAg tycker att han blir mindre stel och svullnaden inte lika påtaglig med djävulsklo, så jag brukar börja med det sent på hösten och kör fram till våren. Så jag är mkt nöjd eftersom det tar bort en del av gamlingens krämpor.
I övrigt har jag hört andra som gett det till sina hästar efter större ansträngningar med gott resultat, då det ökar blodcirkulationen och är antiinflamatoriskt.
En annansak är även att det främjar matsmältningen.

Tänk på att djävulsklon är et stark ört. så det rekomenderas att man skall ha något som skyddar magen också. (Säger Sabina på örtföretaget hippo k9)

Liknande trådar

Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
478
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 976
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: MiniLi
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
360
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka