Djävulsklo - är det doping?

T

traff

Har postat en tråd lite längre ner. MSM kanske inte många använder men Djävulsklo använder flera. Tävlar ni när ni använder detta preparat? Vi har som sagt diskuterat flera stycken och det vore kul att få flera synpunkter.

Sv: Djävulsklo - är det doping?

hmm.. har ingen aning. ska springa och kolla på den flaska jag har för att se va det står, men nej jag tävlade inte när han fick det. det gick någon månad imellan.

"djävulsklorot är en naturig ört som har hälsosamma egenskaper som klassas som kan klassas soom ett förbjudet tillskott. ännu har dock ingen häst vare sej i UK eller i sverige visat något positivt vid dopingkontroll efter att ha använt djävulsklorot"

jag har Liquid Devils Claw från Wendals Herbs, som innehåller djävulsklorot,vatten,etylakohol 25%.

jag gjorde ett arbete om doping i våras och jag har för mig att jävulsklo räknas som doping.

Om man ger ett preparat som är registrerat hos jordbruksverket så är det tyvärr inte det.
Vad heter preparatet, jag har en färsk lista hemma.
PL

Psykskaft skrev:
hmm.. har ingen aning. ska springa och kolla på den flaska jag har för att se va det står, men nej jag tävlade inte när han fick det. det gick någon månad imellan.

"djävulsklorot är en naturig ört som har hälsosamma egenskaper som klassas som kan klassas soom ett förbjudet tillskott. ännu har dock ingen häst vare sej i UK eller i sverige visat något positivt vid dopingkontroll efter att ha använt djävulsklorot"

jag har Liquid Devils Claw från Wendals Herbs, som innehåller djävulsklorot,vatten,etylakohol 25%.
Finns ej med på listan o måste därför betraktas som doping.
Man hittar bara vad man letar efter.
PL

jag tänker iaf inte försöka prova mej på att använda det under tävlingssäsong! bara under vintern om bågon av pållarna behöver det.

på SPTF`s hemsida finns en lista så man kan se vilket som är doping eller ej och även karenstiderna

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Hemmet Mobilberoende-tråden fick mig att tänka på att jag i princip varje dag fastnar i mobilen direkt på morgonen, en vana jag gärna blir av...
Svar
12
· Visningar
427
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama