Division 1??

Paulsan

Trådstartare
Hur fungerar division 1 eller är det väldigt varierande från distrikt till distrikt.
Vilken höjd och junior, Young Rider och senior regler etc.
Tex. ett lag består av ryttare på 18-21 år d.v.s. young riders men reglerna säger att man måste ha 1 young rider som hoppar 10 cm lägre och resten senior men kan man som young rider rida som senior ändå?
http://www.fredshogs-rs.se/frf/pdf/Hoppdiv109h.pdf Det här är det jag hittar och det är nog inte mitt distrikt (örebro tillhör jag) men förklara bättre för mig tack!

Sv: Division 1??

Så med minst 1 junior eller young rider menas att alla 4 kan vara juniorer och young riders utan problem?

Sv: Division 1??

Tack _peplis_!
Då kanske vi ses eftersom du ska vara med i div1 i en annan klubb:D

Liknande trådar

Hoppning Har ni några bra tips på att komma över en otroligt fånig hopprädsla? Lite bakgrundsfakta: Jag har ridit i stort sett hela mitt liv...
Svar
11
· Visningar
2 565
Hästvård Jag har, för två veckor sen, fått hem min första häst. Jag hyr henne från ett stall som har hästarna på sommaren, och hyr ut dem på...
Svar
13
· Visningar
1 225
Senast: Turnar0und
·
H
Hoppning Jag skulle vilja höra era åsikter om hur ofta det är "skadligt" att hoppa hästen. Jag rider/tävlar min medryttarhäst ett 18-årigt...
Svar
14
· Visningar
1 386
Senast: busungeN
·
Hoppning Jag vet att distrikten har olika regler men är det någon som vet... Vi rider fyra, en junior i div. II. Är det tillåtet att låta...
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka